Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Haziran '10

 
Kategori
Deneme
 

Arıyorum

Arıyorum
 

Kaybettiğim beni arıyorum. Beni kaybettiğim yeri arıyorum. Beni kaybettiğim anı arıyorum…

** ** **

Ayağıma batan kıymık ile başlayan ve tam otuz yedi yıldır yayınlanan serüvenin otuz yedinci sezonu bitiyor. Sezon finaline az kaldı…

Neden bilmem yıllar sonra aramak geldi içimden… O kıymığı aramak ve bulmak isteğiyle yanıp tutuştum… Kimbilir belki de o anı özlediğim için. Yahut o ana geri dönerek yaşanmış her şey ile kazandığım tecrübeyi o ana uygulayabilmek için…

Böyle değil midir hayatta? “Ah keşke şimdiki aklım bilmem kaç yıl önce olaydı da, onu öyle değil şöyle yapaydım” denildiği yalan mıdır? Şimdiki anın tecrübesi ve öngörüsü ise geçmiş zamanda yolculuk yapmayı isteyen çok değil midir aramızda?

**

Kaybettiğim beni aramaya başladığım an bir yolun sonu, bir başka yolun başlangıcı idi şüphesiz. Hayattaki her şeyde olduğu gibi bir “son” başka bir “ilk” ile devam ediyordu film şeridinde. Makaranın biri gidiyor biri geliyordu adeta. Her son ile düğümlenip arşivlenen makaranın yerini yeni bir makara alıyor ve film kaldığı yerden devam ediyordu işte.

*

Tıpkı kulaktan kulağa oynar gibi. Bir kulaktan diğerine geçişte şekil değiştiren kelimeler ve o kelimelerden müteşekkil anlamı kayan cümleler… Senin sol kulağında biten bir anlam, sağ kulağınla birlikte başka bir hüviyetle devam ediyordu işte; kulaktan kulağa…

**

“Mendilim köşe köşe, bizden size kim düşe” diye bağrışan çocukların oyunundaki mendil gibiydin adeta. Elden ele dolaşıyor, her sonda yeniden başlıyor, her bitişte yeniden şekilleniyordun işte. Sek sek oynarken geçtiğin engeller gibi…

** ** **

Dilenciyim artık. Kaybettiğim beni arıyorum. Beni kaybettiğim yeri arıyorum. Beni kaybettiğim anı arıyorum…

** ** **

Sokaklarda toz-toprak içinde kalmış çoraplarımın içlerine dek bakmadığım yer kalmadı… Yok… Kıymık kaybolmuş… Ah bir bulsam… O ana geri dönebilsem…

** ** **

Kaybettiğim beni arıyorum. Beni kaybettiğim yeri arıyorum. Beni kaybettiğim anı arıyorum…

Herkese sordum birer birer… Son ve tek ümidim kaldı… Sormadığım bir tek kişi… Cevabı bilen; bildiğini bildiğim… Bulursam soracağım… Onu yani beni… Bulursam soracağım…

Kaybettiğim beni arıyorum. Beni kaybettiğim yeri arıyorum. Beni kaybettiğim anı arıyorum…

23/06/2010

Sevgi ve muhabbetle..

Murat HACIOĞLU

www.murathacioglu.com

 
Toplam blog
: 656
: 1708
Kayıt tarihi
: 08.12.08
 
 

Allah kimisine “Yürü ya kulum” demiş. Ben onu “Yürü, yaz kulum” anladım. Yürü anca gidersin manas..