Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mart '12

 
Kategori
Dostluk
 

Arkadaşım martı

Arkadaşım martı
 

Şu yanda gördüğünüz resmi dün çektim. Sizde tanışın istedim. Hani benim martı arkadaşlarım var diyorum ya yazılarımda.. Bu dişi olanı. Ben ona “kızım” diyorum. Bir de erkek olanı var. O çok yakışıklı. Onun adı “Şerafettin.” Ne zaman denize çıksam beni izlerler. Hiç çekinmeden tekneme binerler, içinde dolanırlar. Balık kovamdan balıklarımı çalarlar,  bana yan, yan bakarak. Onlarla konuşurum. Bazen güldürürler beni. Köpek gibi havlarlar, at taklidi yaparlar, bazen kapı gıcırtısı. Bazen çığlıklar atarlar. İçim dağlanır.

Müzik dinletirim ben onlara. Belki de dünyada müzik dinletilen tek  martıdırlar kendileri. Gel derim gelirler. Köpek gibi oldular. Diğer martıları tekneme yanaştırmazlar. Kavga ederler, kovalarlar.  Ben balık tutarım. Bölüşürüz yarı yarıya.

Benim gibi denize görünmeyen prangalarla bağlıdırlar. Gözlerinde kara sevdadan bir bağ, kanadının altına aldımı rüzgarı, sonra yükseklerden sıkıca kapayıp kanatlarını, çarpışmanın şiddetinden korkmadan pikesini yapar  deryasına. Ve döner deryasının üstünde çığlık çığlığa. Arada bir kendini karaya atsa da, hep mavidedir gözü. Yer de gök de deryadır onun için. Beyaz bulutlara kanadını değdirip, düşer denizine.  Gökyüzünün beyaz lekeleri. Benim beyaz komşularım. Yalnızlıklarımı, acılarımı paylaştığım. Arada bir küçük çocuk sesi gibi sesler çıkarırlar, yaralarımı sararlar…  Özgürlüğü, aşkı, maviyi, denizi hatırlatırlar her insana. Deniz kıyısında büyümüş birinin bilinç altına bıraktığı düzenli bir canlı sesidir sesi.

Ne kadar önemlidir “martı” insanların hayatında?

Nasıl imreniyorum onlara.

Hiç uçamayan kuş gördünüz mü siz?

Ben…

Bakıyorum  kendime de…

Kuşlar gibi  yere yakışmıyorum ben de.

Ama kanadınız kırılmaya görsün,

bir çırpıda yazgını yazıveriyor çevre.

İçimde denizin dalgaları, gözümde bulutlar

Ama kıyıda yürüyorum seke seke

Ne güzel söylemiş söyleyen

Hiç yaşamamışız gibi olacak sonunda

Ben kendi yoluma gideceğim

Güneş kendi yoluna

Veya hani Kenan Doğulu demiş ya

Hangi güvercin atlamış çatıdan?

Ya da hangi balık denize hesap yapıp akıllıca?

Bile bile sen bir kahraman

Ben bir hikaye

Sessiz bir film gibi çaresiz sustum…

 
Toplam blog
: 271
: 606
Kayıt tarihi
: 16.05.08
 
 

Güzel sanatlar fakültesi Müzik bölümüne gitmeme rağmen, fakülte sonunda yıllardır yaptığım turizm..