Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Eylül '06

 
Kategori
Psikoloji
 

Artık hiç bir şeye şaşırmıyorum!

Artık hiç bir şeye şaşırmıyorum!
 

- "Biliyor musun, Ayşe böyle yapmış!.."
- "Duymadın mı, o şirket son olayda böyle bir çözüm üretmiş!"
- "Gerçekten gözlerimle gördüm, o gece o elbiseyi giyip gelmişti o ortama!"
- "Aaa o mu, eşinden ayrılmış, şimdi ... ile birlikte!"

Uzayıp gider bu liste..

Her gün, gün içinde defalarca duyarız; hiç düşünemeyeceğimiz olayların nasıl geliştiğini ve sonuçlandığını..

Genellikle verdiğimiz tepki de "hadi canım; "o yapmaz" ya da "öyle olmamıştır belki, yanlış anlamışsındır".

Ben artık hiçbir şeye şaşırmıyorum. Hızla gelişen sosyo-ekonomik değişimler içinde her şey olağan geliyor artık bana.

Herkes, her şeyi, her an yapabilir gibi... O yüzden de şaşırmıyorum ve garipsemiyorum. Hele hele yargılama artık bana çok uzak bir kavram…

Yaşananlar, o an hissedilenler, birikimler, patlamalar; her şey o an için şaşırtıcı davranışlar sergilememize sebep olabilir çünkü.

En kontrollü, kurallı insanlar bile bir an bir boşluğa düşüp şaşırtırlar karşılarındakileri. Ya da isyan edip "bu güne kadar böyle yaptım da noldu ki, bu sefer de böyle olsun" deyip; bile bile, sonuçları ne olursa olsun farklı bir davranış tarzını seçebilirler.

Şaşırmadığım için, bana yapılan kasıtlı davranışlara bile dudak büküp geçebiliyorum.

Kimbilir belki de çok fazla şaşkınlık yaşadığımdan, yeni bir savunma mekanizması olarak geliştirdiğim bir yöntemdir bu... Bilmiyorum!

 
Toplam blog
: 240
: 1628
Kayıt tarihi
: 18.08.06
 
 

Zamandan şikayet ederken, ne kadar hızlı aktığını fark edemeden geçmiş yıllar. Kırklı yıllar, kır..