Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ocak '09

 
Kategori
Güncel
 

Aşık Mahzuni Şerif, kime, niye demiş; "yuh yuh...."

Aşık Mahzuni Şerif, kime, niye demiş; "yuh yuh...."
 

Merhaba değerli okurlar,

Aşık Mahzuni Şerif, bilindiği üzere, Anadolunun yetiştirdiği son halk ozanıdır ve 1940’ın başlarında Kahramanmaraş’ın Afşin ilçesinin Berçenek köyünde doğmuştur.

O dönemde Berçenek köyü’nde okul olmadığı için köyün diğer çocukları gibi Elbistan'ın Alembey köyü'nde hafız kuran kursuna giden Mahzuni Şerif, Berçenek’e öğretmen gelmesi ile 1956 yılında ilkokulu bitirmiş ve sonrasında, hayalini gerçekleştirip subay olabilmek için 1957 yılında başladığı Mersin Astsubay hazırlama okulu’nu başarıyla bitirerek Ankara Ordu Donatım Teknik Okulu’na başlamıştır.

Ordu Donatım Teknik Okulu'nda çok kısa süren bir eğitim-öğretimden sonra Sivas'a gönderilen, ekreol tepede beş ay stajerlik yapan Mahzuni Şerif, 27 mayıs 1960 askeri darbesini de bu dönemde yaşamıştır.

İhtilalin ardından gelen, kendi deyişiyle “ Halkçılık ruhunun ağır bastığı”, “Şiirler yazmaya, türküler söylemeye başladığı” bir dönemin ardından ise okulu terk etmek zorunda kalmıştır.

Mahzuni Şerif 60’lı yıllarından başlarından itibaren sevip gönül verdiği yoldan giderek, yüzlerce plak ve kaset yapmış, yurtdışında konserler vermiş, hakkında yazılan ve yazdığı kitaplarla uluslararası edebi tartışmalara konu olmuştur.

Ersen ve Dadaşlar, Edip Akbayram, Cem Karaca ve Selda gibi sanatçılar, onun tutulan türkülerini okuyarak ün kazanmışlardır.

1989-1991 yılları arasında " Halk ozanları derneği " Genel Başkanlığını yapan, 1997 yılında da, Hacıbektaş Dostluk ve Barış Ödülü’nü alan Mahzuni Şerif, 1998 yılına gelindiğinde dünyanın yaşayan üç büyük ozanı arasında birinci sırayı almıştır.

Deyişleri, bir çok yabancı ülkede, değişik dillerde okunmuş olan Mahzuni Şerif, Bektaşi Kültürünün ve Anadolu ezgilerinin dünyaya tanıtılmasına önemli katkılarda bulunmasıyla tanınmaktadır.

Ünlü ozanın 400’e yakın plağı, 50’nin üzerinde kaseti ve şiirlerine yer verdiği 9 kitabı bulunmaktadır....

İşte Ozanın, yıllar öncesi dile getirdiği manidar dizelerinden birisi....

YUH YUH.....

Uzaktan yakından yuh çekme bana
Sana senin gibi baktım ise yuh
Efendi görünüp bütün insana
Hak'kın kullarını yıktım ise yuh

Ben hoca değilim muska yazmadım
Ben hacı değilim Arap gezmedim
Kuvvetliyi sevip zayıf ezmedim
Namussuza boyun büktüm ise yuh

Ne demek efendim bey ve amele
Fakir soymak yakışır mı kemale
Rüşveti hak bilip her dakka hile
Yapıp yapıp kafa çektim ise yuh

Bu kadar milletin hakkın alanlar
Onları kandırıp zevke dalanlar
Diplomayla olmaz hakim olanlar
Suçsuzun başına çöktüm ise yuh

Mahzuni'yim benden başlar asalet
Asiliğe paydos bey'e nihayet
Şu insanlık derde girerse şayet
O'na yar olmaktan bıktım ise yuh

Yuh yuh soyanlara
Soyup kaçıp doyanlara
İnsana kıyanlara,
Yazık şu uyuyanlara

İşte Aşık Mahzuni'nin deyişi.....

Sanırım fazla söze hacet yok.....

Evet, Değerli okurlar,

Eğerki Ülkemizde bir şeylerin düzelmesini istiyorsak;

Yalan söyleyerek sözünün arkasında durmayanlara,

Dokunulmazlık zırhı arkasına saklanıp,

Yargıdan kaçarak hesap vermeyenlere,

Biz de oyumumuzu vermeyelim.....

 
Toplam blog
: 407
: 877
Kayıt tarihi
: 02.07.06
 
 

15.12.1950 Mersin doğumluyum. İzmir Ticari İlimler Mezunuyum. Bir Kamu Kuruluşundan  Şube Müdürü ..