Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Kasım '09

 
Kategori
Deneme
 

Aşk Ayna mıdır?

Aşk Ayna mıdır?
 

Her birimiz aslında, kendi çapında, kendini anlatmaktan başka birşey için yaşamıyor. "Beni anlayan yok mu" haykırışı ile insanlara bağırıyoruz ama bu sessiz çığlık, sessiz bir haykırış olarak kalıyor. Hanginiz, kardeşim, kocam/karım, yoldaşım, annem, babam, akrabam "BENİ ANLADI" diyebilirsiniz? Anlamadılar, anlayamadılar, anlamayacaklardır da.

Hepimizin çabası kendini anlatmak! Niye?
Niçin kendimizi anlatmak derdi ile hayatımızın yıllarını boşa geçirmekteyiz? Varsın anlamasınlar seni de ne çıkar? Kaç kişi var " Beni gerçekten anladı" diyebileceğiniz? Gönül rahatlığı ile kollarına kendini bırakıpta " Bunlar beni anlayan kollar" diyebildiğiniz? Var mı acaba? Yoksa, kimse tarafından, anlaşılamamış bir özün aynasını mı aramaktayız?

Nedir Ayna? Bizi, bize, bizim, bizliğimiz ile gösteren bir bakış mıdır? Yoksa karşımızdaki insanin benliğini kendi içimizde eritip "O ben oldu, ben o oldum" demek midir?
Aynı fikirde olmanın bir anlamı var mı? Aynı düşünmenin, aynı tatmanın, aynı zevkleri paylaşmanın?
Peki senin aynın olmayan biri acaba seni nasıl anlayacaktır? Sevgi ile olabilir mi? Aşk ile mi?
Aslında tüm çabamız, başkalarının bizi anlamasını beklemekten başka birşey değil.
Bırak artık, seni de anlamasınlar... Anlayanlar anladı da ne oldu? Ellerine ne geçti? Yeni bir hayat, yeni bir aşk, yeni bir aile mi buldular?
Kocaman bir hiç, kocaman bir boşluk.
Hayat devam ederken binlerce göz ile karşılaşıyoruz. Kimisi dünya güzeli, kimisi çirkinden daha çirkin, kimisi kısa boylu, kimisi uzun boylu çınar gibi, kimisi gülen gözlerle bakan, kimisi nefret ile göz atan.. Kimisi, evet kimisi tüm kalbi ile güvenip, kollarımızın arasına kendini atan, kimisi o kollardan nefret ile kaçan... Kimisi....
Oysa Aynada gördüğümüz, sadece kendi suretimizden başkası değildir aslında....
Aşk bir ayna mıdır? Evet aşk aynaların aynasıdır. Aynanı bulmadan kimse seni anlamaz, anlayan da zaten aşksız sana yaklaşmaz...

Aşk Ayna mıdır? Evet.... Aynaların da aynasıdır...

Mustafa Çelebi

 
Toplam blog
: 103
: 2332
Kayıt tarihi
: 31.10.09
 
 

1974 Almanya- Krefeld doğumluyum. Aslen Malatyalıyım. Lise mezunuyum ve Web tasarımı ile uğraşıyo..