Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Aralık '13

 
Kategori
TV Programları
 

Aşk Ekmek Hayaller ve Güney Kore Dizi uyarlamaları

Aşk Ekmek Hayaller ve Güney Kore Dizi uyarlamaları
 

2010 Güney Kore yapımı “Bread, Love and Dreams” Dizisi


Geçen pazar günü başlayan Aşk Ekmek Hayaller dizisi epey bir ilgimi çekti doğrusu. Yalan söylemeye gerek yok. Bana göre bir baş yapıt falan değil. Ama hikayesi oldukça etkileyici  geldiği için kendimi ekrandan alamadım… Aslında beni etkileyen bir sahneden yola çıktım… Reyhan ve Ferit’in yasak aşklarına şahit olan evin küçük kızının onları sevişirken izlemesi neticesinde evin büyük hanımı Kerime Hanım’ın kızı gizli gizli içeriye çekip bunu bir sır olarak saklamasını söylemesi oldukça etkileyici bir sahneydi.

Dizinin bir Kore dizisinden uyarlandığını okumuştum… İngilizce olarak pazarlama adı “Bread, Love and Dreams” ama Güney Kore de yayınlanan adı ile dizinin ismi  ”King of Baking, Kim Tak Goo”. Bu diziye daha sonra geleceğim.

Ama önce Kore dizileri ve ülkemiz televizyonlarına uyarlanan yapımlar üzerinde durmak istiyorum…


Daha önceden Trt1 ekranlarında izlediğimiz Saraydaki Mücevher gibi başarılı tarihi diziler izlemiştik. Üstelik çok başarılı bir seslendirme de yapılmış olduğunu da hatırlıyorum. Kültürleri aslında bizlerden fazlasıyla farklı ama ortak bir çok gelenek ve bakış açımız olduğu da aşikar olduğu için bu dizilerin uyarlanabileceğini daha önceden çok düşünmüştüm. Kore dizilerinin günümüz internet ortamında fazlasıyla izlendiğini düşünürsek bizim ülkemizin dizilerine sıçramaması inkansız gibi görünüyordu. Ama tek bir sıkıntı vardı. Bu diziler bizim bildiğimiz normlarda değil; genelde ortalama 20 ile 40 arasında değişen bölüm sayıları ile aslında oldukça tadında ve konsantre hazırlanmış, genelde fazlasıyla dramatik unsurları harmanlayarak veren bir durumdalar. Bir çok ülke insanın bu dizileri zevkle izlediklerini biliyorum. Hatta ülkemizde bile Kore dizileri için sayısız web siteleri mevcut.

Kore dizilerinden uyarlanan yapımları düşündükçe… Aklıma ilk gelen dizi;  hala Fox Tv’de yayınlanan Aşk Hikayesi  geliyor. I’m Sorry I Love You isimli Güney Kore dizisinden uyarlanan dizinin orijinali 16 bölüm. Bizim uyarladığımız Aşk Hikayesi dizisi oldukça geniş bir izleyici kitlesine seslenmeyi başarmış olsa bile, ne yazık ki reyting savaşı veriyor. Yine de Kore dizilerinin uyarlanması açsısından başarılı bir örnek. Sonuç olarak hikaye başka bir yola doğru giderek kendi hikayesini oluşturmaya başladı. Yani işin Kore kısmı bitti, Türk işi kısmı kaldı. Bu da doğal olarak heyecanı koruyor. Sonuç olarak internet ortamında bu dizinin orjinalini  izlemişseniz, onun uyarlanmış halini birebir şekilde  izlemek insana işkence gibi gelecektir. Bkz. Revenge -İntikam….

Ama bu dizinin orjinalini bilmeyenler için durum farklı tabi…

Benim tezim şu… Şayet bu dizileri uyarlıyorsunuz mutlaka farklılaşmaya gitmeniz gerekiyor. Aksi halde en fazla bir sezon nefes alır sonrasında nefes daralması başlar… Çünkü geçen zaman diliminde bu dizinin müptelaları dizinin orjinal versiyonlarını  izleme şansına erişirler ve sonrasında yerlisini izlemek de içlerinden gelmez… Bu yüzden farklılaşmaya gitmek şart diyorum.

Örneğin Güneşi Beklerken dizisi,  ilk bölümlerinde Boys Over Flowers dizisinin etkilerini üstünde taşıdı. Ama öğle orjinal bir yere gitti ki… alkışlamamak elde değil… Hele son hafta da Zeynep ve Kerem aşkı için yazılmış diyaloglar parmak ıssırttı. Kesinlikle bizden, Kesinlikle orjinal…

Sonuç olarak tadında uyarlanmış ve bizleşmiş  uyarlamaları çok seviyorum. Şimdilerde buna remake de diyorlar… belirtmekde fayda var… Samanyolu Tv’de yayınlanan Hıyanet Sarmalı‘da bir Kore dizisinden esinlenmiş görünüyor. 2010 yapımı Giant (Jaieonteu) dizisinden fena halde izler taşıyan dizi sanki sadece Kore’de değil de ülkemizde geçiyor. Gerisi her şey aynı yani… ama nasıl bir başkalaşmaya gidecek bunu zamanla görmek lazım.

Şimdi gelelim ana konumuza…

Aşk Ekmek Hayaller dizisinde aslında eğriti duran bir çok yanına rağmen hikayesi ile beni o denli sardı ki… dayanamayıp dizinin Kore versiyonunu 30 bölüm olarak kısa süreli hızlandırılmış bir şekilde izledim.

Şu kadarını söyleyeyim… Cidden oldukça etkileyici sahnelerin hakim olduğu, geniş zamana yayılmış izlenesi bir dizi izledim.

Hikayesi burada anlattıp kimseyi sinir etme niyeyim yok. Ama cidden doğru bir şekilde uyarlanırsa ve reyting neticesinde yayından kalkmaz ise bu dizi zamanla çok geniş bir kitleye hitap edebilir… Çünkü Türk izleyicisinin hoşuna gidebilecek her türlü unsuru içinde barındırıyor…

Aşk Ekmek ve Hayaller sadece hikayesi için bile izlenebilecek bir dizi… Umarım bu kadar dizi enflasyonun yaşandığı günümüzde fark edilir ve doğru bir şekilde uyarlanabilirde dizi ve  emekler güme gitmez…

Volkan Türkcan

vturkcan@televizyondizisi.com

https://twitter.com/yerlidizi

 
Toplam blog
: 57
: 3584
Kayıt tarihi
: 07.01.12
 
 

Ege Üniversitesi Bilgisayar Programcılığından mezun oldum. Bilgisayar ve İletişim sektöründe çalı..