Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mart '08

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Aşk kapıyı çalar mı?

Aşk kapıyı çalar mı?
 

Hiç aşık olmadım...
Aşk kim ben kim?

Aramakla bulunur muymuş aşk?

Bu cümleleri şahsen çevremden çok duydum ben.Böyle şikayet edenlere " sabret elbet birgün o da olur" diyorum ve ekliyorum. Ne olduğunu anlayamadan bir bakmışsın aşk çalıvermiş kapını.

Ama kazın ayağı öyle değilmiş meğer. Aşk öyle durup dururken çalmıyormuş kapıları.

Aşık olmak veya olunmak için çalışmak veya karar vermek gerekiyormuş. Belki ilk başta saçma gibi gelebilir ama uzmanlar öyle diyor.

Zamanlama olarak birey kendini aşka hazır hissetmiyorsa, aşık olma olasılığı çok azalırmış. Hani bazı insanlardan duyarız " aşık olmak istiyorum " derler, işte bu insanların aşkı yakalama şansı yüksekmiş.

Her şeyden önce aşk, belli bir çabayı gerektiriyor. Eğer kişi yeni bir aşk için zaman harcamayacak durumdaysa, aşık olma çabası içine girmez; dolayısıyla karşılaştığı kişilerde diğer bütün etkenler oluşsa bile aşık olamaz. Yani karar almak gerekiyor...


Ayrıca çeşitli nedenlerle eski sevgilisinden ayrılmışsa ve hala onu seviyorsa yeni bir aşk için hazır olması mümkün görünmüyor.Çivi çiviyi söker lafı aşkta geçerli değil...

Aşık olunacak kişinin, aşık olacak kişi tarafından güzel veya yakışıklı görünmesi aşkın en öncelikli önkoşulları arasında yer alıyor. Güzellik tabii ki izafi olduğundan herkese göre değişiklik göstermesi gayet doğaldır.

Peki beğenmekle iş bitiyor mu? Ah keşke bu kadar olsaydı ama daha birçok koşulun bir araya gelmesi gerekiyor.

Haydi sıralayalım,neler var listede;

-İlk sırada istemek,sonrasında...
-Doğru zaman
-Kimyasal uyum
-Fiziksel görünüm
-Bilinçaltı kabulü
-Kültürel benzerlik
-Karşılıklı etkilenme
-Çok sık yakınlaşma
-Paylaşım

Bu koşulların varlığı aşk kapılarının açılmasına yetip artıyor bile. Bunlar gözünüzü korkutmasın zira çoğu kendiliğinden gelişiyor. Yani boşuna kendinizi ona uydurmaya çalışırsanız ( ki bazan bu tip yanlışlar yapılıyor) sonu hüsranla bitebilir. Aşkta dürüstlük,size sonsuz mutluluk yolunu açabilir.

Tabii şans faktörünü de yabana atmamak lazım.

Aşık olamayanlara duyurulur:)






 
Toplam blog
: 351
: 3216
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Emekli olmaya çalışan bir sanatçı,yazmaktan büyük keyif alıyorum. Kocaeli Gölcük' de oturuyorum e..