Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Süheyla Çalışkan

http://blog.milliyet.com.tr/haci

28 Haziran '09

 
Kategori
Kitap
 

Aşk

Aşk
 

alıntı


Doyamadım okumaya, bir dörtyüz sayfa daha istediğim yalnızca...

Her devirde gelir bir Tebriz’li Şems diye yazmış sevgili Elif Şafak. Ve her devirde barındırmazlar onu aramızda. İlahi Aşk’a giden yolda sakınmadan kelimelerini, can yoldaşına yol olan, üzerine basıp geçmeye çalışanlara kul olmadan, bir ağacın yaparağında, çiğ damlasında, yıldızların ışıltısında Tanrı’yı bulan, ölümü vuslat eyleyen yaradana, korkmadan gözlerinin içine bakarken canını almaya gelen adama, aşkı uğruna, Mevlana uğruna, saplanırken hançer kalbine bilirdiki döner nice Şems’ler yeniden aramıza.

Kurallarıyla çevrili hayatında eksik olanın farkında olmayan kadının, bir kitabın sayfalarında aşkı, hayatı buluşunun öyküsü bir tarafta. “Yeniden başlamak için hiç bir zaman geç değildir, kader yol ayırımlarımızdır, hangi yolu seçeceğimiz bize bağlıdır” der Şems, kırk kuralın kırkıda hayatın sırrını çözmüş insanların ellerinden çıkma gibi. Hepsinde ayrı bir hikaye, hepsinde birden fazla anlam gizli. Tıpkı Kuran’ı her okuduğunda sana farklı şeyleri anlatması gibi.

Mevlana ile Tebriz’li Şems’in bilmediğim büyülü ilişkisini öğrendim, her dem aşkın ilahi aşka atılan adım olduğunu, Yaradan’ın kendi suretinden yarattığı bizlerin O’nu uzaklarda değil içimizde aramamız gerektiğini anlattı bu kitap bana. Ve paylaştıkça güzellikleri dalga dalga yayılacağını dünyaya.

Ben bu kitabı çok sevdim, hiç sevmediğim kadar, ağladım okurken bazen, bazen kendi hayatımdan, pişmanlıklarımdan izler buldum. Farklı bakmayı öğretti bana, her gün yürüdüğüm yolda gördüğüm ağaçlara, uçan martıya, insanlara. Kıldığım namazları sayarken ben, asıl niyetin önemini öğrendim, kalbimden geçenlerin, yakarırken Tanrı’ya, çok daha önemli olduğunu öğrendim.

Pazarlıksız, düşlemeden cenneti korkmadan yanmaktan ateşte, İlahi aşkın uğruna yapılanların değerini öğrendim. Daha yolun başında olduğumu, gidilecek yolun uzunluğunu öğrendim, yüksünmeden yürümeyi, gün ağarana dek O’nu candan anmayı diliyorum yalnızca, gönül kapımı ardına kadar açmasını diliyorum...

Ellerine, gönlüne sağlık Elif Şafak, kadın erkek ilişkilerinden, hayatta hor gördüklerimize, aşkın ateşinden can yoldaşlığına, ilahi aşkın gücüne, var oluş sebebimize kadar her şeyi buldum ben bu kitapta. İlk çıktığında okumadığıma çok pişman oldum, gecikmiş ancak candan bir eleştiri oldu benimkisi.

Bana çok şey anlattı, umarım size de anlatmıştır, anlatır...
 
Toplam blog
: 58
: 550
Kayıt tarihi
: 15.10.08
 
 

Yeni başlangıçlar üzerine sınadı beni Yaradan, altından kalkacak gücü de beceriyi de verdi şükür,..