Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

aygoz Özlem Eryoldaş

http://blog.milliyet.com.tr/aygoz1

11 Mayıs '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Asosyal olmak istiyorum !

Asosyal olmak istiyorum !
 

Geçen gün kalabalık içerisinde ki insanlara baktım. Gözlemledim mi desem acaba ?

Bir kaç öğrenci okullarından çıkmışlar yada kaçmışlar bilemiyorum. Üzerlerinde formaları, sahilde

ellerinde bira şişeleri ile eğleniyorlardı. Hepsi de sigarayı derin derin içlerine çekiyorlardı.

Bulundukları yer çok güzel bir manzaraya sahipti. Denizin dalgaları kayalıklara vuruyor, yosun kokusu mis gibi yayılıyordu hafif esen rüzgarla. Ama bizim öğrenciler bu manzarayı izleyip derin denizin sularına bakıp gitmek varken, küçücük bedenlerine zarar vermek için birbirleriyle yarışıyorlardı sanki.

Sonra tiyatroların sinemaların yoğun olduğu caddeye indim. O caddede ki tüm tiyatro salonlarına uğradım. Ve bilet bulabildim !.Evet. Bomboştu salonlar. Biraz ilerideki cafe lere baktığımda ise oturacak bir yer yoktu. Her masanın başında insanlar bekliyordu. Kalksınlar da oturalım diye.

Kitabevine uğradım. Aradığım kitabı sorduğum da bana "yeni bi yazar mı dedi "Hayrete düştüm.

Şu anda ismini zikretmeyeceğim bu yazarımızın ne kadar tanınmış bir yazar olduğunu düşününce içim sızladı. Tanınmış olsun ya da olmasın sonuçta gittiğim yerdeki çalışanın işi ile ne kadar ilgili

(!) olduğu belliydi.

Sonra otobüs durağında beklerken yanımda duran bir grup gencin konuşmalarına kulak misafiri oldum .Yok yok itiraf edeyim. Dinledim !. Diyalog şöyleydi " abi yaa o cafenin müzikler süper,

insanın dans etmekten bitap düşesi falan geliyor yani " bir diğeri cevap veriyor " harbi ya bende bayıldım !.Akasım geldi gecelere." " akalım tabi abi yaa bunaldım şu sınavlardan."Asosyal "olmak istemiyorum ben. Hem nolucak sanki kazansam, Okul bitince işsiz kalacağım yine ." ! "gencim güzelim bulurum bir zengin evlenirim olur biter ". " haklısın abi ya ! ne çalışacaksın deli gibi " .

Diyalog bu şekilde uzayıp gidiyordu. İşin ilginci "abi" diye birbirlerine hitap edenlerde kızlardı !.

Otobüse bindiğimde de konuşmalar devam etti. Artık dinlemedim bile. Bir yerlerde bir hata olduğu besbelliydi. Neden böyleyiz diye düşünmeyi yeğledim kendi kendime. Kitabevinde olanalr, tiyatrolarda ki boş yerler, o güzel manzaranın karşısında ki gençlerin yaşadıkları vs.

Eğer " sosyal" olmak böyle bir şeyse " asosyal " olmayı tercih ediyorum !.

 
Toplam blog
: 185
: 1494
Kayıt tarihi
: 10.03.07
 
 

Yazabilmenin özgürlüğüyle... İstanbul'un bir bahar sabahında dünyaya gelmişim. Keşfetmek, anlayabilm..