Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Kasım '10

 
Kategori
Şiir
 

Atatürk'ü anmak

Atatürk'ü anmak
 

Cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün aramızdan ayrılışının 72. yılında minnetle, şükranla anıyoruz... 10 Kasım 1938 'den bu yana 72 koca yıl geçti. O günlerde dünyaya gelen çocuklar bugün 72 yaşındadır. Türk Milleti Atatürk'ü seviyor ve ona minnetardır...

Türk milleti, O'nun bizlere emanet ettiği İlkelerine, inkılaplarına içtenlikle bağlıdır. Anadolu'nun tüm kentlerinde, kasaba ve köylerinde büyük Ata'mızın ayak izleri vardır. O'nun hizmetlerini hiç bir kimse inkar edemez. İnkar eden olursa kör olur diye düşünüyorum.

Dünya devletlerinin takdir ettiği büyük bir lider, değerli bir askerdir ve aynı zamanda ileriyi düşünen bir devlet adamıdır. Sanatımıza ve kültürümüze büyük ölçüde önem ve değer vermiştir.

"Hayatta en hakiki mürşit ilimdir, fendir " sözleri bunun en açık bir ifadesidir...

Gazi Mustafa Kemal Atatürk için sanat ve edebiyat dünyamızda binlerce şiir yazılmış, türküler dile getirilmiş ve onun sevdiği şarkılar bestelenerek dile getirilmiştir.

Bu yazımda Atatürk için yazılmış şiirlerden bir demet, birkaç dize sunmak istiyorum. Başta Cumhuriyetimizin kurucusu büyük Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve onun kahraman silah arkadaşlarıyla birlikte şehit ve gazilerimizi vefatının 72. yıldönümünde saygıyla ve rahmetle anıyor, ruhları şad olsun diyorum.

Aşağıda şiirlerinden alıntı yaptığım şairlerimizden bazıları bugün yok aramızda, onları da saygıyla ver ahmetle yad ediyorum.

Atatürk'ün altında bir doru at

Bütün yurdu gezdi

Ne Erzincan'ı kaldı ne Afyon'u

Dileğince biçim verdi

Yurdun her taşına

O hünerli eli değdi

Umut verdi yüreğinden halka

Hürlüğü öğretti.

Sabahattin Kudret AKSAL

****

Atatürkün bir saati vardı

Yediveren gül gibi açardı

Atatürk'ün bir atı vardı

Etilerden beri yaşardı

Atatürk'ün bir resmi vardı

Buğday tarlası gibi ağardı

Atatürk'ün bir saatı vardı

Durmadı.

Melih Cevdet ANDAY

***

Bir bayrağın gönderi Mustafa Kemal

Durur Anıtkabir'de sonsuza dek

Uzunluğu

Uzaylardan kocaman.

Parlar işte

Başağa, destanlara, geceye

Çanakkale'den, Sakarya'dan, Dumlupunar'dan

Ulu çabalarından boşalmış...

Fazıl Hüsnü DAĞLARCA

***

Gün oldu, kuşları gördüm iniler,

Kalbteki acıyı durmaz yeniler,

Bayraklar "Atamız öldü" dediler

Ağla garip yurdum, bahtına ağla

Göklerde gürüldü, sularla çağla.

Güneşsiz çiçekler sarardı, soldu

Bütün gönüllerde sonbahar oldu

Gidişin bizlerin bağrını deldi

Ağla garip yurdum, bahtına ağla

Göklerde gürülde sularla çağla.

Yusuf MARDİN

***

Atatürk dedim iptida

Önümü ilikledim.

Nasıl söylerim öldüğünü

Atatürk'üm karşımda

Yatmış, uyumuş karlar üstüne

Kalpağı başında

Nasıl söylerim öldüğünü

Çenesine uzanmış eli

Atatürk'üm çıkar Kocatepe'ye

Dalgın düşünceli...

İlhan DEMİRASLAN

***

O yürek olmasa neye yarar

Kartal bakışları övmek

Mustafa Kemal'i Mustafa Kemal eden

Bence o eşsiz yürek

Öldü diyemiyorum bir türllü

Ne acı vakitsiz ölmek

Yine duyuyoruz, düşünüyoruz ama,

Nerde o yürek.

Oğuz Kazım ATOK

***

Daha ben,

Atatürk'ü doyasıya görmeden,

Beyaz treni ağır ağır geçti bizim köyden,

Son vagonda,

Son pencerede bir güzel adam

El eder durur bana

Ben Atatürk'ün elini gördüm

Görüpte hemen selam verdi

Birel ki kocaman, dağ kadar ağır

Bir el ki,

Kara tahtada kalem tutar.

M.Kemal YILMAZ

***

Dershanemizin duvarında Keziban

Atatürk’ün resmi var

Gülümseyen gözlerle

Hep bize bakar

Karatahtadaki, ben değilim o

Atatürk arzu arzu içimizde

Keziban

Görür gibiyim mavi gözlerinin güldüğünü,

Atatürk sınıflar dolusu.

Ünal Şöhret DİRLİK

***

Her gece anlatılır

Köy odasında Mustafa Kemal

En yetkin kişilerce

Harb görmüş, darp görmüş

Bu vatan kurtarılmış böylece

Mavi gözleri var, omuzları irice

Köy odasında Mustafa Kemal

Abdülkadir GÜLER

1- Atatürk Şiirleri Antolojisi / Kurtuluş yayınları 1981 - Ankara

2- Haran'da Atatürk Çiçeği / Şiirler, Abdülkadir Güler, 1986- İzmir

3- Umurlu Çiçekleri / Şiirler, M.Kemal Yılmaz, 2006 - Aydın

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..