Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

23 Eylül '06

 
Kategori
Sinema
 

Atatürk Vali Huey'i tanır mıydı?

Atatürk Vali Huey'i tanır mıydı?
 

Huey Long 1893'de Louisiana Eyaleti'nde dogmus. Fakir bir ailenin cocugu... "Butun insanlar kraldir, sadece tac tasimazlar..." demis. Fakirlige karsi savasmis...

Okullara bedava kitap verecegim, diye baslamis politikaya. 1928-32 Yillarinda vali secilmis. 6000 Km'den fazla yol, 111 kopru yaptirmis. Gece okullari acmis...

1932-35 yillarinda Senatormus...
1935 yilinda kursunlanmis. Son sozleri: "Tanrim! Ölmeyeyim... Daha yapacak cok islerim var!"

Ataturk, Vali Huey'i bilir miydi? ...
Bilirdi sanirim...

Vali Huey'i o gun de, bugun de bazilari kahraman, bazilari diktator olarak kabul etmisler...
Niye mi bunlari anlattim?
Bugun gosterime cikan bir film var: "All The King's Men"
Sean Penn bu filimde Vali Willie Stark'i canlandirmis.
Filim her ne kadar "Kurgu" olsa bile, siz bizim anlattiklarimizi dikkate alarak izleyin derim...

Filmin aldigi elestirilere baktim... Sanki, elestirmenler birbirini bekliyorlar! Oburu ne diyecek, diye...

Ben onlari bilmem, bu filmi cok sevdim... Turkiye'de gosterilirse izleyin derim.

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..