Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Kasım '10

 
Kategori
Geri Dönüşüm
 

Atık yağlar

Ankara' da atık yağ toplayan var mıııı !!! 

İzmir 'de böyle sorunlarım olmuyordu. Haftada iki gün, salı ve cuma günleri Karşıyaka belediyesi geri dönüşüm arabalarınla, biriktirdiğimiz karton kutuları alırdı. Önceleri kamyonlar giriyordu sokak aralarına, zorluğu keşfettiler ve kısa süre için de olsa bisiklet arkasında, üzerinde belediye logosu olan, çocukların sürdüğü Kutulu Bisikletlerle topladılar geri dönüşümlü çöplerimizi. Ne kadar övünüyordum dünyaya yarar bir iş yaptığım için. Evde de tencerelerde kalan yemek yağlarını, ton balık kutularında olan yağları kavanozlara biriktirip, işyerime rutin gelen yağ toplama firmalarının verdiği kocaman mavi bidonlara boşaltırdım. Haa herkesin restoranımı var diyeceksiniz, ama İzmir öyle bir yer ki... Yakın yerlerde olan bir restoran, pizzacı gibi mekana götürüp kavanozu verseniz seve seve alırlar. Çünkü son iki yıldır ciddi bir kontrol var bu konuda. M.Ö diyorum yine, yanık yağlar lağımlara veya lavabolara atılırdı. 

Sonra kimi sabun üretim firmaları, denetimsiz olarak, çok az bir ücret karşılığında toplamaya başladılar. Öğrendik ki merdiven altı sabun imal edenler alıyorlarmış bu yağları. 

Çevre ve Orman Bakanlığı çok iyi bir uygulama başlattı M.S. Geç bile kaldılar ama neyse... İhaleyle belli firmaları görevlendirdiler. Ve bu firmaların dışında başka yerlere atık yağ vermek yasaklandı. Ay ne güzel oldu. Biraz işe yaradık en azından. Kendime göre merdiven altı sabun yapımına engel oldum. Ama şu anda yağları ya çöpe atıyorum ya da lavaboya atmak acısını yaşıyorum. Nereye götürebilirim atık yağlarımı bilen var mı? 

 
Toplam blog
: 2
: 715
Kayıt tarihi
: 14.11.10
 
 

İzmir' liyim. Aşçıyım. Yemek yapmak, yemek reçetesi çıkarmak, kedi bakmak, kitap okumak en çok zaman..