Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mart '07

 
Kategori
Haber
 

Avara kasnak...

Gençlik döneminde sinirlendiğim ama çok sevdiğim kişilere kızgınlığımı ifade etmek için onlara “Tosbağa” derdim. Yani –gençler bilmeyebilir- kaplumbağa demek…

Bu lafı o kadar çok kullanıyordum ki, gel zaman git zaman sonra bu kez benim adımın başına “Tosbağa” kelimesi – isterseniz sıfat deyin- eklendi. O dönemden arkadaşlarım beni “Tosbağa” lakabı ile daha iyi tanırlar.

Şikâyetçi miyim?

Yok, hayır şikâyetçi değilim. Kendim ettim kendim buldum oldu sonuçta…

Bazen de bir laf edersiniz ki bir yerde, o laf da sizin üzerinize yapışır kalır.

Başbakan Recep Tayyib ERDOĞAN, Adıyaman’da yaptığı konuşmasında muhaliflerini “Avara Kasnak” olarak tanımladı…

Belki bilmeyen olur diye biraz açıklayayım…

Bu kasnak, eğer ben de yanlış bilmiyorsam, genellikle un fabrikalarında kullanılan güç aktarma kayışlarının boşta dönen ve üzerine kayış takılınca da “İş gören” kasnağı tanımlayan kelimedir.

Yani, bir tarafta “İş üreten” aktarma kayışları vardır, diğer tarafta da o kayışları çeviren kasnaklardan biri boştadır. Birbirine bağlı olduğu için o da boşta döner. Buna “Avara kasnak” yani “Boşta dönen kasnak” adı verilir. Aslında bu kasnak çoğu zaman “Avara” döner ama öyle bir zaman gelir ki, işin yürümesi için bu kasnağa ihtiyacınız olur. O “Avara kasnak” acil hallerde bir çeşit “Kurtarıcı” kasnaktır.

Sanırım Sayın Başbakan, bu kasnağın ömrü boyunca “Avara” döndüğünü sanıyor. Onun için de kendisine yapılan eleştirilerin hep “Boş” olduğunu vurgulamak için muhaliflerine de “Avara kasnak” adını takıyor, öyle tanımlıyor.

Oysa…

Sayın Başbakan’ımızı dikkatli gözlerle bir izleyiniz…

İktidara gelmeden önce de, iktidar olduktan sonra da tüm söylemleri ve tavırları hep aynı değil mi?

Geçen yazdığım bir yazıda da belirttiğim gibi, adamın birisi Sayın Başbakanımızın fiziksel tavırlarından etkilenerek arabasının arka camına kocaman harflerle “November Paşalı” yazmış. Yani her zaman değişmeyen bir fiziksel tavır sergiliyor.

Yine dikkatinizden kaçmadıysa, yaptığı her konuşmada, sürekli muhalefeti eleştiriyor. Onlara “Laf” yetiştirme yarışında…

Gittiği her yerde, karşısına “İsteyen” bir vatandaş çıktı mı, azarlıyor, tersliyor.

Kendisine yapılan her eleştiriyi “İktidar olgunluğu” içinde hazmedeceğine, illa ki gerginlik yaratacak cevaplar veriyor.

Karikatür yapanları mahkemeye veriyor, haber yapanları “Hain” olarak ilan ediyor.

Kapışmadığı kurum kalmadı. En büyük hedefleri arasında Asker, Yargı, Üniversite ve bağımsız kuruluşlar var.

Bunlar hiç değişmiyor.

Şimdi bütün bunlara bakarak sorsak…

Desek ki “Sayın Başbakan, hiç değişmeyen, durduğu yerde aynı görüntüyü sergileyen ve bir faydası olmayan herkes ‘Avara kasnak’ mı?

Öyle olunca da ne oluyor şimdi?

Orasını da yazıyı okuyup yorumlayacak olanlara bırakıyorum…

Bu “Avara Kasnak” lafını tuttum valla…

Bir gün birilerinin üzerine yapışırsa, hiç şaşmayın.

02 MART 2007

 
Toplam blog
: 1104
: 918
Kayıt tarihi
: 28.01.07
 
 

Emekliyim ama “Tekaüt” değilim. 1961 yılından beri değişik “Anadolu” gazetelerinde yazdım. 1984-8..