Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Kasım '09

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Ayağını yorganına göre uzat.

“ Pireleri 20 santim derinliğinde fanusun içine koyarlar, alttan ısıtırlar... Pireler rahatsız olur, o ortamdan kurtulmak için zıplar, dışarı çıkar.
Pireleri 20 santim derinliğinde fanusun içine koyarlar, fanusun üstünü cam ile örterler, alttan ısıtırlar... Pireler rahatsız olur, zıplar, tınk diye cama vurup, geri düşerler. Tekrar zıplarlar, nafile, gene çarparlar... Engel şeffaf olduğu için, kendilerini neyin engellediğini bir türlü anlayamazlar. Böylece, çarpa çarpa, zihinlerinde “özgürlük sınırı” oluşur.

Sonra?
Tavandaki camı kaldırırlar, pireleri gene aynı fanusun içine koyup, alttan ısıtırlar... Görülür ki, pireler en fazla 20 santim zıplıyor! Engel yoktur, daha yükseğe sıçramaları, özgür olma imkânları vardır ama, kafayı çarpmamak için, buna cesaret edemezler. Çünkü artık “görünmez engel” zihinlerindedir... “Yapamayız, boşuna denemeyelim” diye düşünürler…Bu millet, zor zamanda ayağını yorganına göre uzatır, büzüştü sanırsın, fark etti ki pire var, o yorganı yakar, haberin olsun.” (Yılmaz Özdil 11.11.2009 Hürriyet gazetesi)

Yılmaz Özdil’in bu satırlarını okuduktan sonra, bir pireyi düşündüm bir de koca yorganı. Yorgan dedim yorgancı aklıma geldi, sonra da onun öyküsü.

Efendiiim! Hani derler ya “ayağını yorganına göre uzat”, öykümüz onun üstüne.

Bir ülkenin kralı emir vermiş:

-Tez elden benim boyuma göre yorgan dikecek bir yorgancı bulun. Eğer yorgancı boyuma göre yorgan dikemezse son duasını etsin de gelsin huzura. Boyuma göre yorgan diken yorgancıya da yorgan ağırlığında altın vereceğim, demiş.

Bütün yorgancılar toplanmışlar, başlamışlar kralın boyunun ölçünü almaya. Padişah dikilen yorganların kimisine uzun demiş, kimisine kısa, bütün yorgancıların kellesini aldırmış. Son yorgancı “ben kralın boyuna göre yorgan diktim” deyip, çıkmış kralın huzuruna. Kralı yere yatırmış, kısa diktiği yorganı kralın üstüne örtmüş. Kral “olmadı bu yorgan kısa “ demiş. Yorgancı eline aldığı sopayı vurmuş kralın tabanına “ çek ayaklarını karnına, çek ayaklarını yorganın altına, ayaklarını yorganına göre uzat” demiş. Yorgancının cesareti kralın çok hoşuna gitmiş.

Sonra mı?

Yorgancı ödülü almış.

 
Toplam blog
: 165
: 646
Kayıt tarihi
: 16.02.09
 
 

Recai Şahin: 1941 yılında Fethiye- İncirköy'de doğdum. İlkokul köyümde, ortaokulu Fethiye'de okud..