Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ocak '13

 
Kategori
Müzik
 

Ayla Dikmen

Ayla Dikmen
 

AYLA DİKMEN


Birden akşam aklıma geldi başladım, Ayla Dikmen’ in çok sevdiğim Anlamazdın, anlamazdın şarkısını söylemeye. Sonra hakkında yazmaya karar verdim:  Pop Müzik Şarkıcı olan Ayla Dikmen, 25 Mart 1944, Kütahya’da dünyaya gelmiştir. Profesyonel müzik yaşamına İstanbul'da Yavuz Özışık ile başlayan Ayla Dikmen, bir radyo programı sırasında Şerif Yüzbaşı oğlu ile tanışır ve Yüzbaşıoğlu’nun orkestrasında Parla Nur takma adıyla solist olarak çalışmaya başlar. 1964 yılında Yüzbaşıoğlu orkestrası ile katıldığı İkinci Boğaziçi Müzik Festivali'nde en başarılı şantöz seçilen Dikmen, 1965 Balkan Melodileri Festivali’nde ise "Niksar'ın Fidanları" ile birinci olmuştur.

Yayınlanan her 45'liği ile büyük başarılar elde eden Ayla Dikmen, 1970'li ve 1980'li yıllarda TRT televizyonundaki pek çok müzik programında yer almıştır. Niksar'ın Fidanları, Yanan Mum, Anlamazdın, Nereye, Aşk Defteri ve Zehir Gibi Aşkın Var; başlıca hit şarkılarıdır. Dikmen, 1990'da henüz 46 yaşındayken yakalandığı rahim kanserine yenilerek yaşama veda etti. Onu yeni nesil ISSIZ ADAM Filmindeki ANLAMAZDIN, ANLAMAZDIN Şarkisiyle tanıdı ve o şarkı çok tutundu. Onun Albümlerinden bazıları:

Niksar’ın Fidanları, Merdiven, Mühür Gözlüm Ayrılık Şarkısı / Seninleyim Sensiz Yaşayamam / Nereye, Gençlik, Gençlik / Sakın Karşımda Ağlama, Yanan Mum / Al Yanaklım
 Asker Mektubu / Of Aman, Aman Kime Ne Düştü / Hadi Gidelim, Bir Gölge Gibi / Sevmeden Kimse Seni, Sus Arkadaş / Sonsuz Keder, Aşk Defteri / Öpücük, Yolcu Yolunda Gerek / Kalbime Kanımla Yazdım Adını Çoban Pınarı / Ay, Ay, ,Ay ,Yeniden seveceğim / Kim Dinler Sizi Hu Bismillah / Anlamadın Mı Benim Kaderim Bu / Hadi İçelim Onu Bunu Bilmem Kararlıyım / İlk Ve Son Aşkımsın .Aşağıda herkesin kalbini fetheden o şarkısı : ANLAMAZDIN, ANLAMAZDIN. Allah Rahmet eylesin, Çok sevdiğim bir sanaçıydı.

NAHİDE ÇELEBİ

Ayla Dikmen – Anlamazdın

Sevilirken bilmedin mi?
 Ben söylerken gülmedin mi?
 Falımızda hasret var, ayrılık var demedim mi?

Anlamazdın, anlamazdın,
 Kadere de inanmazdın.
 Hani sen acı veren kalpsizlerden olamazdın?
 Dilerim ki mutlu ol sevgilim,
 Ben olmasam bile hayat gülsün sana.
 Günahım boynunda, ağlayan bir çift göz bıraktın arkanda.

Kalbim bomboş kaldı sanma,
 Acılar geçer zamanla.
 Aşka tövbe demem ben,
 Görürsün sevince yeniden.

Anlamazdın, anlamazdın,
 Kadere de inanmazdın.
 Hani sen acı veren kalpsizlerden olamazdın?
 Dilerim ki mutlu ol sevgilim,
 Ben olmasam bile hayat gülsün sana.
 Günahım boynunda, ağlayan bir çift göz bıraktın arkanda.

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..