Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Aralık '07

 
Kategori
Kitap
 

Ayşegül blog sayfasında…

Ayşegül blog sayfasında…
 

Bu gün tesadüfen masal kitabı veren bir gazete reklamını izledim. Sayfaları çevirdikçe, konu devamlılığı baktığınız sayfa ile ilgili olarak masalı dinleyebiliyormuşsunuz. Çok özendim valla, kupon biriktirme derdi olmasa meraktan alır incelerdim kitabı. Çocukken okumadığım masal kitabı kalmamıştır ama masal kitabı alıp çocuklara okumayı ve anlatmayı hala çok seviyorum.

Genel olarak masalları çok sevsem de, Ayşegül masal kitapları çok büyülerdi beni. Laf aramızda Ayşegül de pek sıkıntılı bir çocuk geçirmiyordu. Sıcacık bir ailesi, yakınları ve dostları vardı. Okula gitmeyi de severdi, gezmelere gitmeyi de. Olumsuz pek hikayesini hatırlamıyorum, tam masaldı yani konuları.

Hele deniz kenarında geçen bir bölümü vardı ki, deniz kabuğunu kulağına dayayıp da deniz sesini dinleyişini unutamıyorum. Hala o sayfa gözümde canlanır, pembe ve mavi rengin hakim olduğu bir sayfaydı ve Ayşegül kulağına dayadığı deniz kabuğunu mutlu mutlu dinliyordu. Ben hala deniz kabuğu gördüğümde hemen kulağıma dayar dinlerim, dinlediğim ses bana huzur verirken, Ayşegül’ün deniz kenarındaki hali gözlerimin önüne gelir.

Aslında 'Ayşegül'ün gerçek adı 'Martine' imiş. Yıllar önce, 2000 yılında çizeri ülkemizde kitapları imzalamaya gelmiş. 'Ayşegül'ün gerçek yazarı bir süre önce yaşamını kaybedince, Marlier'nin oğlu Jean-Louis yazmaya devam etmiş. Yazarının ifadesine göre Ayşegül belki yakında bilgisayar kullanacakmış ama onu büyütmeye niyetleri yokmuş. Ayşegül her zaman çocuğu sorumluluklarını bilen, saygılı ve yardımsever özellikleri ile yazılacakmış.

Bunca yaşam sorunu arasında masalın ve hatta Ayşegül’ün sırası mı diyenler olabilir. Ama böylesine özenle çizimleri olan, iletişim dili saygılı ve sevginin ön planda olduğu bu masal kitabını daha çok çocuğun okumasını dilerim. Üstelik farklı farklı yaşam alanlarında hikayeler geçtiği için hayal dünyasını da geliştirecektir çocukların.

En kısa zamanda bir deniz kabuğunu kulağınıza dayayıp, sesinin size huzur vermesini diliyorum, sevgilerimle.

http://www.radikal.com.tr/2000/11/09/yasam/01ays.shtml

 
Toplam blog
: 196
: 6404
Kayıt tarihi
: 30.03.07
 
 

Uzman doktorum, kendimi bildim bileli çalışıyorum. Kendi adıma  yaşamdan beklentim, huzurlu ve ko..