Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Neslihan ERDOĞDU Serbest

http://blog.milliyet.com.tr/kariyerkoc

05 Kasım '09

 
Kategori
Eğitim
 

AZ ÇABAYLA ÇOK BAŞARI

AZ ÇABAYLA ÇOK BAŞARI
 

Her fuarda aklıma getirdiğim görüntünün gerçekleştiği gün...


“AAA ne güzel kitap” dedi,10 yaşlarındaki boncuk mavisi gözleri ile ışıl ışıl bakan kız… “En çok nesi hoşuna gitti” dedim..”Az çaba …”dedi sustu…”Peki az çaba harcayacaksın ve başarılı olacaksın kalan zamanda ne yapmak istersin”dedim….Cevap veremedi…

Dün TÜYAP kitap fuarında çok şey gözlemledim… Pek çok okul toplu ziyaretleri iptal etmiş , gelen öğrencilerin büyük bir kısmı neden geldiklerinin farkında değil, hediye dağıtan yayınevlerinden promasyon ürünleri almaya çalışmaktalar…Ellerinde burç kitapları ya da yaprak testler…

Hayatım boyunca sıkılmadığım tek kalabalık kitap fuarlarıdır… Ama dün bir başka gözle baktım, kalabalık içindeki ruhu kavramaya çabaladım… Gerçekten okumaya değer veren ve bilinçli okuyucuların azınlıkta neden orada olduklarını bilmeyenlerin ise çoğunlukta olduklarını görmek içimi acıttı…

Her zaman içimi sıkan ve artık takıntı haline gelen cümle geçti beynimden… Bu gençler için bir şeyler yapmak lazım…

Eğitimci olmam nedeniyle hep eğitimle bağlantı kuruyor zihnim, ekonomi ile ilgilenen belki finansal düşünür ya da siyasetle ilgilenen ideolojik boyutta bakabilir… Hep merak ediyorum biz bu çocuklara ne öğretiyoruz diye, ama ne öğretemediğimiz çok açık…

Yaşama dair hiçbir şey öğretemiyoruz, kendilerine dair farkındalıklarını geliştiremiyoruz… Sorgulamayı, merak etmeyi ve hayal kurmayı da öğretemiyoruz….

Bu güzel ülkenin birbirinden değerli çocukları genç, gençleri yetişkin oluyor…Kimi dağa çıkıyor, kimi cemaatlerin kucağına düşüyor, kimi militan oluyor, kimi anı yaşayan hayattan bi haber yaşayıp gidiyor ya da uç noktalarda kaybolup gidiyor..

Sezen Aksu’nun şarkısı geliyor aklıma birden…O “Şarkı söylemek lazım” diyor…

Ama bizim bir şeyler yapmamız lazım…

 
Toplam blog
: 157
: 876
Kayıt tarihi
: 10.09.07
 
 

HAYAT YÜZ ÇİZGİLERİ YÖNÜNDE İLERLER.. ..