Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Temmuz '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Az sonra ölecek olsanız?

Soru biraz damdan düşer gibi biliyorum… Ama, bir dostun tavsiyesi üstüne, bu soruyu bana da damdan düşer gibi düşündürten bir film izledim bu hafta içinde. “Palermo Shooting” ya da ülkemizde gösterime girdiği ismiyle “Palermo’da Yüzleşme”; ünlü yönetmen Wim Wenders’a ait bir film.

Film, hayatını koşuşturma, daha fazla iş, geçici gecelik ilişkiler vs. üzerine kurmuş ünlü bir fotoğrafçının, bir gece otomobiliyle atlattığı ciddi ölüm tehlikesinin ardından, kendi kendine “Ya ölseydim, hayatım bitseydi, bu benim ikinci yaşamım vs.” diye düşünmesini ve bunun ardından hayatında yaptığı değişiklikleri konu ediyor. Daha da çarpıcısı filmin içinde bir başka karakterin, hayatını çarçur eden kahramanımıza verdiği şu öğüt: “Hayatında yaptığın her şeyi, onu sanki son kez yapıyormuşsuncasına yap! Yani hayatın ne zaman biteceğini bilemezsin, unutma her şeyi son kez yapıyor olabilirsin, hayat sana bu şansı bir kez daha vermeyebilir, her anını buna göre; hissederek, doyasıya yaşa!”

Cidden, düşünsenize... Az sonra ölecek olsanız, şu anda dinlediğiniz şarkıyı daha bir içten dinlemez misiniz? Çıkıp balkona ya da sokağa, gökyüzüne şöyle ruhunuza doldururcasına açgözlülükle bakmaz mısınız? Yanınızda duran sevdiğinizi çekip kendinize, içinize sokmak istercesine bağrınıza bastırmaz mısınız? Yok borcum var, yok bu işim neden olmuyor, yok o bana neden böyle davranıyor, yok şu beni neden sevmiyor, yok neden benim şunum bunum yok, yok ülkenin gündemi, yok dünyanın gündemi vs. gibi bütün sıkıntılardan sıyrılıp; hayatınızda yapmak isteyip de, yapmaya hiç cesaret edemediğiniz şeyleri yapmak için hemen harekete geçmek istemez misiniz?

“Bir musibet bin nasihattan yeğdir” biliyorum. Başımıza gelmedikçe kaybetme ihtimali, hiç birimiz bilemeyeceğiz hayatımızın değerini. Hatta bazılarımız başımıza gelse bile kısa sürede unutuvereceğiz. Bu hayat sizin ilk ve son şansınız, unutmayın. Ve arada sırada da olsa düşünün lütfen; az sonra ölebilirsiniz, “yaptığınız her şeyi o anda son kez yapıyor olabilirsiniz”, o yüzden hakkını verin, hissederek doyasıya yaşayın, yaptıklarınızı, her anınızı…

D. Dara KILINÇ

 
Toplam blog
: 160
: 2717
Kayıt tarihi
: 16.04.09
 
 

Öykü Şiir Deneme ..