Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ekim '12

 
Kategori
Futbol
 

Aziz Yıldırım Menşeili, Guiza Patentli Zarar

Aziz Yıldırım Menşeili, Guiza Patentli Zarar
 

  • Şu soru hep kafamı takılmıştı zaten… “Guzia denen İspanyol futbolcu, İspanya’da nasıl gol kralı oldu?”
  • En nihayetinde İspanya gibi birinci sınıf bir futbol liginde gol kralı olmuş bir futbolcunun nesini tartışacaksın ki?
  • Ve Fenerbahçe’nin büyük başkanı, taraftarın gönlünde taht kurmak adına hamlesini yaptı, İspanya gol kralı Daniel Guiza’yı, sarı laciverli renklere bağladı.
  • Hatırlayın, Fenerbahçeli taraftarlar nede sevinmişti ama… Bende sevinmiştim tabi… Ve derken ilk maç gelmiş, kapıya dayanmıştı ki, ben o maçı izleyemedim ve maçı izlemekte olan arkadaşıma bir telefon çakıp, “Guiza nasıl?” diye sordum…
  • “Kapalı kutu” yanıtını alınca bir sonraki haftayı bekledik…
  • Bir sonraki haftada, kapalı kutuydu Guiza… Sağa sola durmadan koşuyor, koşan, pres yapan futbolcu taraftardan çılgıncasına alkış alıyordu. Ama ortada dişe dokunur hiçbir şey yoktu.
  • Haftalar geçtikçe Guiza’nın ne denli koftiden bir futbolcu olduğu da iyiden iyiye ortaya çıkmıştı.
  • Eskiden böyle koftiden Yugo futbolcuları, Yugoslavya’dan toplayıp getiriyor, daha sezon sonu gelmeden ülkelerine teneke bağlayarak gönderiyorduk. Şimdilerde ise sadece Yugoslav değil, dünyanın her yerinden futbolcu devşiriyor, milyon Eurolar, milyon dolarlar sayıp, birkaç maç sonrasında hayal kırıklıkları yaşamaya devam ediyorduk.
  • Moldovan, Kezman falan derken, en nihayetinde Guiza denen İspanyol La Liga gol kralı da fos çıkmıştı. Bu adama sezon sonuna kadar nasıl katlanacaktık?
  • Düşünmesi bile külfetti… Ama biz iki sezon mu, üç sezon mu katlanmak zorunda kaldık Guiza’ya…
  •  
  • Bir ara şu yukarıdaki soruyu kendi kendime sordum ve o güne kadar şu internet denen meret dünyanın içerisinde Guiza patentli golleri neden izlemedim diye hayıflandım.
  • Ve bir iki tuş sonrasında Guiza’nın İspanya La Liga’da attığı gollere ulaştım. Allahı var, bir tane golü bile penaltıdan değildi. Lakin yine Allahı var ki, bir tane golünde estetik namına bir şey yoktu. Karanbol golleri… Topun kimin ayağında olduğunun belli olmadığı ceza sahası karmaşalarından, topa dokunuyor ve top tıngır mıngır kaleye gidip, filelerle kucaklaşıyordu. Ne bir ceza sahası dışı şur… Ne bir kafa golü… Ne bir estetik çalım zenginlilerinden ortaya çıkmış bir gol… Hiçbir golde akıl, zekâ kırıntısı yoktu.
  • E tabi insan düşünmeden edemiyor…
  • Gol krallarını, dünyanın en iyi golcülerini anında renklerine bağlayan Barcelona, Real Madrid, Arsenal, Manchester Unıted, Juvetus, Milan gibi takımlar Guiza’yı sallamamış ama bizim büyük Başkan, yememiş içmemiş Guiza’yı tranfer etmekte hiçbir fedakârlıktan kaçınmamış.
  • Ne hayal kırıklığı yaşadık ama…
  • Ve hasıl Guiza’dan bir halt olmayacağı anlaşıldığından mütevellit, Niang denen bir futbolcu aldık ve adam harbiden iyi bir golcüydü. Güzel goller attı ama malum sezonun sonunda voltasını aldı. Üzüldük ama aynı sezon Guiza’dan da kurtulduk. Guiza’nın yerinde gelende pek makbul değildi tabi… Bakalım Bienvenü denen golcüden Fenerbahçe nasıl yırtacak, merak ediyorum.
  •  
  • Her ne hal ise…
  • Biz dönelim yine Guiza’ya…
  •  
  • Guiza’dan yırtan Fenerbahçe, bilmem kaç para zararla Guiza’yı, İspanya La Liga takımlarından Getafe’ye sattı da kurtuldu. Bonservis bedel aldı mı Fenerbahçe? Doğrusu bakın bunu unuttum ama Guiza’ya da bonservis bedeli ödemek pek akıl kârı olmasa gerek.
  •  
  • Şimdilerde efendim, Guiza denen İspanya La Liga gol kralı bir türlü takımında forma şansı bulamıyor muş… Vaziyet vahim olduğundan ve Guiza ille de futbol oynamak istediğinden kendisine kulüp aramaya başlamış… Lakin kendisini alan bir tek kulüp bulamamış… Hatta ikinci lig takımları bile Guiza’ya talip olmamışar.
  • Netekim Guiza, manzara ile yüzleşince futbolu bırakma kararı almış…
  • Yani demem  o ki dostlar, şu giden paraya ve yenen kazığa bakar mısınız?
  • Kimsenin yüzüne bakmadığı bir futbolcu, bizim memlekete gelip yattı ve akıl almaz bir parayı cebe indirdi.
  • Gel de bu durum hayıflanma…
  •  
  •  
  •  
 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..