Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Haziran '07

 
Kategori
Babalar Günü
 

Baba'ya dua günü

Baba'ya dua günü
 

Küçüklüğümden beri, hep duymuşumdur.

Vakti zamanında, bir orman köyünde yaşlı bir kadıncağız yaşarmış, köy orman köyü olunca, burada görev yapan Kolcular (orman bakım memurları) pek meşhur imiş... Kadıncağızın bir oğlu varmış; Oğul büyümüş "Kocaman Kaymakam" olmuş, bir gün köyüne anasının yanına varmış, elini öpmüş... Kadıncağız, oğlunun ne iş yaptığını sormuş, "KAYMAKAM" oldum anacığım demiş... Kadıncağız; ey oğul demiş; ıcık daha okusaydında "Kolcu" olsaydın ya... demiş. -Anomim-

Bu hikayenin farklı versiyonları vardır.

Ama benim için bir tek versiyonu var; oda bir Kolcu'nun; oğlu olmam.

Onlar, zorlu doğa şartlarında, yurdum'un ormanlarını korumakla görevli kişiler hayatları, yeşile çalan...

Bu günlerde yürekte bir burukluk; dilimde o kekremsi tat... Baba nerdesin?

Yıl 1975 geceyi yırtan çığlık... amansız gelen kara haber... yetim kalan yedi çocuk; bense ortanca olanı... Görev dönüşü bir trafik kazası... Ve Azrail ile randevu...

Çok sevdiği, Çam ağaçlarının içerisinde, köyün kabristanına son yolculuk... Ve feryad-ı figan

Takvimin buz kestiği zaman 1975.

O tarihten sonra geçen zaman, yılların yetim bıraktığı bir ortanca'nın hayat mücadelesi...

Senin yokluğunda; kanayan yürek, yetimliğimi yüzüme vuran onca yaşanmışlık...

Gün geçtikçe sana benzediğimi söyleyen annem.

"Yaşı benzemesin aynı sen" diyor bana... Resimlerine baktığında...


Bak, yine BABA Günü geliyor. Ben bu günlerde gözlerime söz geçiremez oldum Baba... Köye gidişlerim artı ve senin kabrine her gelişimde Çam, kayın, ardıç, sedir, meşe, çınar ağaçlarının vesselam cümle ağaçların selamını getiriyorum. Duaların ucuna ekleyip sana yolluyorum umarım sana ulaşıyordur.

Hatta kaçak kesim yaparken yakaladığın; şimdi kestikleri son dal parçası baston yapmış arkadaşlarının da selamını getiriyorum.

Seni çok özledim baba.

Sana ne hediyemi gönderdim? Tabii ki, yine dua üstüne dua.

ALLAH (CC) Rahmeti Üzerine Olsun. Ruh'un Şad Olsun.

NOT: Bütün Baba'ların Günü Kutlu Olsun.

Blog Resmi:
http://picasaweb.google.com.tr/namrunhaber33/FotoRafAlbM alınmıştır.

 
Toplam blog
: 92
: 766
Kayıt tarihi
: 05.12.06
 
 

1970 Tarsus doğumluyum. İlk ve orta öğrenimimi Tarsus'ta tamamladım.Yüksek öğrenimimi Atatürk Üni..