Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '06

 
Kategori
Öğretmenler Günü
 

Babam öğretmenimdi

Babam öğretmenimdi
 

"Ögretmenim canım benim, seni ben pek çok severim. Sen bir ana,sen bir baba, her şey oldun artık bana.."

İyi de..

Benim ögretmenim zaten babamdı.

Şanslı mıydım neydim bilmiyorum ama babamın çok sopasını yedim:)

Çok disiplinli çok sert ve kuralcıydı.

Ama fevkalade iyi bir ögretmendi. Yapılan hatalar affedilemezdi. Tekrarlanmaması için yapılan en iyi yöntem o zamanlar dayaktı tabii ki.

Babamda okuyacagım için çok mutluydum.

Babam ögretmenim olacaktı..

Daha okulun ilk haftası idi..Yazı çalışmaları yapıyoruz hep beraber.

Birer sıra atlanıp öyle yazılacak.

Ben çok biliyorum ya, bir de ögretmen kızıyım.. farklı olmak adına bir sıra atlamadan yapmışım..

Vay sen misin öyle yapan.. Sıramın yanına geldi, şöyle bir göz gezdirdi.. Tabii kıyamet ondan sonra koptu.

'' Ben kime söylü yorum, birer sıra atlanacak demedim mi'' diye, masaya sopasını hızla vurdu..' 'ama baba'' demişim..

''Baba yok burada öğretmenim diyeceksin''.. dedi.. Ben ağlayarak kendimi sınıftan attım koşmaya başladım eve doğru..

anneme gidiyorum.

Arkama bir baktım babam arkamda.. koşuyorum hala geliyor.. ve bütün okul pencerelerden bize bakıyor...

Eve gittiğimde annemin eteklerinin arkasına saklandım.

Annem babamı görünce ''eh be şükrü, hiç mi üşenmedin eve kadar koşturdun çocuğu.. hadi okuluna bakayım''dedi.

Annem sayesinde sıkı bir dayaktan kurtulmuştum..

Tabii ertesi gün arkadaşlarımın yüzüne utancımdan bir süre bakamadım..

Hala güleriz anlatıp anlatıp..

Ha; babam sonra okul müdürü oldu.

Bizi bıraktığı için, arkadaşlarımla bir olup ağladığımı hatırlıyorum..

Müzik derslerimize girmeye başladı bu kez.. Ama yok müzik dersimiz çok güzel geçiyordu. Babam mandolin çalıyor biz söylüyorduk..

 

Güzel günlerdi..

Babam sonra emekli oldu.. Günlerce.. gecelerce odasında ağladıgını bilirim.

Anneme ''çocuklarımın sesleri kulaklarımdan gitmiyor'' dediğini bilirim.

Ögretmenlik heykeltraşlıga benzer der babam. İşlenmemiş bir hamur halinde eline alırsın biçimlendirir, şekil verirsin.. sonra başka işlemlerden geçmek üzere başka öğretmenler devralır bu görevi.. ailesine vatanına layık bir insan olsun diye..

Yarın Öğretmenler günü,

Babamın ve bütün ögretmenlerin günü kutlu olsun.

 

 
Toplam blog
: 319
: 1390
Kayıt tarihi
: 29.10.06
 
 

"Ben; hiç yalnız kalmadım... Kalabalık bi ailede yere atılan yataklarda Yan yana, baş başa, el el..