Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ağustos '11

 
Kategori
Sinema
 

Babamın Penguenleri

Babamın Penguenleri
 

Cuma günlerini seviyorum. Hafta sonu tatilinin habercisi olmasından çok, yeni filmlerin vizyona girecek olmasından dolayı bu sevgim:-) Her ne hikmetse bazı filmler sessiz sedasız giriveriyor vizyona. Kimileri ise neredeyse bir mevsim önceden adını duyurmaya başlıyor. ' Babamın Penguenleri ' sessizce vizyona girenlerden...

Dün Nickelodeon'da çizgi film seyreden torunum ' Babaanne bak, penguen filmi geliyormuş ' demese, doğrusu ya, hiç haberim olmayacaktı bu filmden. Ya da hangi filmler var bu hafta, diye internetten araştırana kadar bilmeyecektim.

Cehennem sıcaklarının hâlâ mola vermemesi yüzünden eve kapanıp kaldığımız için, sinemaya gitmek hoş bir soluklanma olacaktı, torunumla benim için. Seans bilgilerine bakarken konusuna da üstünkörü göz attım ister istemez. Baş rolde Jim Carrey'in olduğunu televizyonda görmüştüm zaten. Bir zamanlar Carrey'i neden sevmediğime şimdilerde hiç anlam veremiyorum. O zamanların aksine uzun zamandır hayranlıkla seyrediyorum filmlerini.

Film hakkında kısacık bir bilgi vermek istiyorum;
Mark Waters'ın yönettiği ve Jim Carrey, Carla Gugino, Angela Lansbury ile Ophelia Lovibond'un oynadığı 'Babamın Penguenleri” (Mr. Popper's Penguins) filminde, eşinden boşandıktan sonra hayatına son derece rutin bir şekilde devam eden iş adamı Tom Popper'in hayatı, babasından kendisine miras kalan 6 penguenle değişir. Önce penguenleri bir hayvanat bahçesine vermeyi düşünen Tom, çocukları penguenlere bayılınca, evini bir kış parkına çevirmeye karar verir.

Şirinler filminin gelmesini dört gözle beklemiştim ve çok da zevk alarak seyretmiştim. Ama bu film bence Şirinler'den çok çok daha güzeldi. Birkaç kez gözlerimin dolduğunu itiraf ederim:-) Bir kere gerçek bir sevgi filmiydi bu.( Seyretmek isteyenlere haksızlık olmasın diye detay yazmaktan özellikle kaçınıyorum.) Tabii ki bu tür filmlerde kullanılan şablon hep aynı. Ama çekim teknikleri, mekânlar; özleri benzer olsa da, bir anda farklı kılıyor her birini. Babamın Penguenlerinin kamera arkasını seyretmeyi de çok isterdim doğrusu.

Şirinler filminde sürekli tekrarlanan bir replik vardı, şirinlemek üzerine. Bu filmde de hoş bir replik var, daha doğrusu bir tamamlama sözcüğü; ...maz mıyım? Örnekse, birisi ' Şunu yapalım mı? ' dediği zaman Carrey ' maz mıyım? ' diyor:-)

Gölgede 38 dereceyi yaşadığımız bir günde; karla, buzla, penguenlerle ve sevgiyle dolu bir filme gittiğimiz için gerçekten çok mutluyum. Koca bir haftanın ruhumda bıraktığı bütün olumsuz tortular uçup gitmişti sinemadan eve dönerken:-) Hepinize öneriyorum, beğenmezseniz gazozlarınız ve patlamış mısırlarınız benden:-)

İç sesim yoldayken bana sormuştu; Şimdi sen bu filmi Milliyet / Blog'da yazacak mısın? diye. Ben de dedim ki iç sesime; maz mıyım?:-)



 
Toplam blog
: 261
: 2212
Kayıt tarihi
: 23.07.07
 
 

1954 Antalya doğumlu ve Antalyalı'yım. Ülkemin ve özellikle bu şehrin sevdalısıyım. Sanatın pek çok ..