Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Aralık '06

 
Kategori
Eğitim
 

Babamızın şiiri maneviyattan çok maddiyat içerikliydi...

Babamızın şiiri maneviyattan çok maddiyat içerikliydi...
 

Şu anki eğitim sisteminde çocukların yaratıcılığını ön plana çıkartmak için veya bu yönde yeteneklerinin gelişmesi için dersler bu sistem üzerine uygulanıyor... Her ders de bir proje... Proje aşağı proje yukarı..... Artık çocuklar dersim var demiyor sanırım. Projem var, projemi yetiştirmek zorundayım, projemin üzerinde çalışıyorum vsvs gibi.. Yani benim kızım böyle....

Fotğraf çekmeler, videolar, maketler yapmalar, şekiller, deneyler bunların üzerine yorumlar yazılar, şiirler....... Çocukların işi daha mı zorlaştı vaya daha mı zevkli hale geldi onların adına birşey diyemem şuan... Ama bana göre zevkli.

Türkçe dersinde öğretmenleri çocuklara bir ödev vermiş.... Herkes duygularıyla istediği bir konuda şiir yazsın demiş.... Belki bu yaşta yoğun duygular içerisinde olan çocuklarımız vardır, öğretmenlerinin dediği gibi şiir yazabilecek fakat benim kızım bu yönden bana çekmemiş pek ama içi rahat babasına diyormuş ki annem yazıyor ya banada bir tane şiir yazar.... Bunu duyduğumda benden yardım alamayacağını söyledim kendisini zorlayıp birşeyler yazmasını bekledim bir kaçgün.....

Olmuyor... Olmayacakta sanırım.. Hiçbir şey çıkmıyor.... Neyse durum kötü tamam yardım edeceğim sana ben başlayaım biraz sende birşeyler söyle ortaklaşa bir şiir yazalım dedim.... Önce 4 şiir konusu bulduk..

Bahar ile ilgili bir şiir yazmaya başladık.... Adını adını şiir bitince en son koyduk....

''BAHAR ŞENLİĞİ''

''Börtü böcek açacak/Yeşil bahar gelecek/Dallar yapraklar çiçekler/Hepsi birden serilecek

Kuzular meleyince/Çayır çimene doluşunca/Annelerini bulunca/Hepsi birden sevinecek

Bahar gelir coşku gelir/Doğaya canlılık verir/Güneş sevgi mutluluk/Hepsi baharla gelir...''

diye bir şiir yazdık... Güzelde oldu hani....

Sonra babasına dedi ki baba ya sende bahar ile ilgili birşeyler söylermisin ekleyeyim dedi.... Babası da kızım gibi biraz duygu noksanıdır..... Kolay kolay ifade edemezler duygularını....

Bir boğa burcu, bir bankacı ve ekonomiyle yakın takipte olan bir baba olarak nasıl bir şiir beklersiniz... Tabi ki işin biraz da espirisi olsun diyerek.... Şiirde maneviyattan çok maddiyet kendini boy gösteriyordu...

''Baharda enflasyon uçacak,

Döviz euro fırlayacak,

Bu ekonominin hali ne olacak,

Bu bahar bize zor geçecek'' ........... demezmi..

Kızım aynen şöyle;.. Yani baba anlıyorum seni.... duygularını.... Süpersin ....

Hepimizde bir kahkaha başka türlüsü olamzdı zaten :)

Kızıma ve eşime sevgilerimle......

 
Toplam blog
: 529
: 3765
Kayıt tarihi
: 29.08.06
 
 

İstanbul'da doğmuşum... Dünyalar tatlısı bir kızım var... Herkesi kolay kolay sevemem... ..