Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Haziran '07

 
Kategori
Aile
 

Babamla şiir yolculuğu yapıyoruz

Babamla şiir yolculuğu yapıyoruz
 

Babam sadece babam değil, benim; hem arkadaşım, hem hocam hem de en yakışıklı kavalyem . Şiir yazan hassas bir insan, en önemlisi elli küsur yıldır ailemizi bir arada tutan yol gösteren ve annemle harika anlaşan babam, dünya tatlısı aile resimizdir.

Babamla ilgili aklıma gelen eski bir anım beni hala duygulandırır.Orta okula başladığım sene tırnak törpüsü ve oje almıştı, bence çok önemli. Ne babalar var dövüp, söven, kapı dışarı atan. Eğitiyorum diye bir sürü yasak koyan. Allah’ım şükürler olsun aydın, inancı bütün bir babam var.

Şiir yolculuğunda danıştığım yol gösterici, hafızasına ve bilgi dağarcığına güvendiğim her konuda doğru bilgiler edindiğim sevgili hocam. Arkadaşım dedim ya birlikte gezip dolaşmak en sevdiğimiz şeydir. Şiir etkinliklerine katılıp dostlarla sohbet etmeye bayılırız. Birlikte olunca deymeyin keyfimize. Benim en yakışıklı kavalyem hiç yalnız bırakmaz (hoş başka da kavalyem yok ya) Dans etmek müzik dinlemek en büyük zevkimizdir. Neşeli bir aileyiz yani annem, babam ve ben birlikte yaşamaktan mutluyuz. İki kardeşim var onlar evli barklı çoluk çocuk sahibi insanlar. Laf aramızda hep birlikte toplanınca Kahkaha gürültümüzden konu komşu rahatsız olur

Bir günümüzü anlatayım size. Gerçi benim son anda işim çıktı katılamadım tabi ki babam benim yerime de katıldı. 18 mart da Selim İlerinin Sanatta 40.yılı kutlama etkinliğine katılmaya karar vermiştik. Tarık Zafer Tunaya Kültür Merkezi akşam altı da başlayacaktı ve sabah kararlaştırdık biraz erken çıkacaktım işten birlikte gidecektik. Tabi çoğunlukla benim işim bitmez bugün de aynısı oldu ve erken çıkamadım. Bensiz gitti (enerjisine hayranım 75 yaşında olmasına rağmen ben yetişemiyorum) Selim İleri’nin konuşması ve 40 yıllık platonik aşkı Türkan Şoray’ın konuşmasını aynı masayı paylaşıp sohbet etmeleri, mest-i şahane. Gönlü genç ya benim arkadaşlarımla da geceyi paylaşmış selamlarını getirdi. Yani gecenin nefisliğini anlatmakla bitiremedi. Ben de pişman olup hayıflandım anlayacağınız...

Babamın nezdinde tüm babaların gününü kutlarım. Ömür boyu sağlık ve mutluluklar diler ellerinden öperim Ahrete intikal etmiş olan babalara da Allah’tan rahmet dilerim mekanları cennet olsun. Onurlu Şehit babaların da ellerinden öperim.

Babam maksadım bir güne sığdırmak değil o koca sevgini
sadece daha sesli haykırmak istedim sevdiğimi.

BABAM

Tuttun elimi sıkı sıkı
Hayatı adımlamayı
Adımlarken yılmamayı
Dimdik ayakta durmayı
Öğrettin sevgiyle

Doğruluk anahtarını
Tutuşturdun ellerime
Yalanın çirkinliğini
İyi olmanın erdemini
Öğrettin sevgiyle

Yolumda ışık oldun
Güzel dilimi kullanmayı
Dinimi , Kitabımı
Allah’ın yolunu
Öğrettin sevgiyle

Alın teriyle kazanmayı
Harama el uzatmamayı
Yokluk zamanında
Tevekkülle yaratana sığınmayı
Öğrettin sevgiyle

Şefkatle kol kanat gerdin
Ömrünü feda ettin bizlere
Başına yağan karlara inat
Mutluluğun yürekte olduğunu
Öğrettin sevgiyle

Şair oldun şiirler yazdın
Dizelerine konuk ettin
Şerefin, namusun önemini
İnsan olmanın yolunu
Öğrettin sevgiyle
12/02/2006

 
Toplam blog
: 74
: 832
Kayıt tarihi
: 26.12.06
 
 

Şiir yazmaya çalışan, müzik dinlemeyi seven, Fotoğraf çekmeyi seven, Doğayı ve içinde barındırdık..