Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Temmuz '11

 
Kategori
Okullar
 

Bahçecik Damlar İO

Daha önce çalıştığım hiçbir okulu benzemiyordu .13/08/2010 tarihinde müdür yardımcısı olarak atandım. 8 derslikli bir ilköğretim okulu ancak bunu hiç kimseye inandıramazsınız .Öğrenci sayısı 57 ve okul kapanmak üzere. Okul müdür ile yapmış olduğum ilk konuşmadan çıkarabileceğim ilk sonuç şuydu. Patates kabuğundan yemek olur mu. Kim patates kağu sorusunun cevabı öğrenci ve velileri idi. Gözlerim kızgınlığımı yenememekten doldu. Karşımda eğitim öğretime yıllarını vermiş bir eğitimci ve bakış açısı son derece olumsuz ve yenik düşmüş bir idareci . Okulun Bahçesinde yer alan üç adet prefabrik lojman ile okul arasına sıkışmış tek derdi rotasyonla gideceği okulda lojman olup olmadığını soran ve söylenen bir müdür. Ne yapıla bilirdi ki. Her köşesinde meyve ağaçları , kavak ağaçları ve çamaşır ...viran görünümü belliki veliyi de soğutmuş. Kaçırmış. 

Bahçecik Damlar İlköğretim Okulu Kocaeli ili Başiskele İlçesinin en güzide yerlerinden biridir. Hemen ikiyüz metre ilerisindeki villalardan 3 Millet vekili çıkarmış bir beldedir. Okul ve cami bir beldenin namusu değil midir. Biz bunu başardık. 

Müdür lojmanı olan başka bir okula gitti. Yapmışolduğum ilk veli toplantısına 30 kişi katıldı. İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü deyanımdaydı. Veliler kızgın ve öfkeli idi. Ben Benden ne istediklerini sordum. Sessizliğin sonunda istekler ortaya çıkmaya başladı. Benden farklı düşünen bir tek veliye rastlamadım. Bir genç bayana okul aile birliği başkanlığını teklif ettim. Birlikte çealışmaya başladık. 

Başiskele Kaymakamı, Eşleri, Milli Eğitim Müdürümüz, Belediye Başkanımız , Muhtar ve Değerli velilerlin maddi ve manevi katkılarıyla okulumuzun çehresi ve albenisi değişti adı anılır oldu. Öğrenci sayımız 136 oldu. Yeni dönemde bu sayının 180 olmsını bekliyoruz. Bu arada Okul-Aile Birliği Başkanımıza yapmış olduğu çalışmalar dan dolayı ayrıca teşekkürü bir borç biliyorum. 

Kimin bir öğrenciye -çocuğa -sevilmediğini hissettirmeye hakkı var. Kimin patlayacağı korkusuyla topları çocuklara vermeme yetkisi var. Hangi eğitimcinin velinin okula gelmesinden rahatsız olmaya hakkı var. Bozulur endişesiyle bilgisayarlara dokundurmayan eğitimcilerin ve velilerle iyi ilişkiler kuramayan öğretmenlerin birkez daha başlarını önlerine koyup düşünmeleri gerekmez mi. 

Yapacağımız çok iş var. 

İhsan ERDEM 

 
Toplam blog
: 2
: 1035
Kayıt tarihi
: 02.07.11
 
 

1960 yılında Rize'nin Ardeşen ilçesinde doğdum üniversite mezunuyum. 32 yıllık öğretmenim evli ve ik..