Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Haziran '10

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Baktığını mı görüyorsun?

Bakmak mı? Görmek mi?

Sanki eş anlamlı sözcükler gibi görünüyor değil mi? Fakat, ne kadar ayrılar birbirlerinden. Bir şey arayan bir arkadaşımıza, ’’ orayada baktın mı? Orada satılıyordu’’ deriz. Çünkü; biz görmüşüzdür bahsettiğimiz mekanda onun aradığını. Şöyle bir yanıt gelme olasılığı da çok yüksektir. ’’oraya baktım. Yoktu öyle bir şey.’’

Yani uzatmadan konuya gelmem gerekirse; BAKMAK VE GÖRMEK FARKLI ŞEY!!! Aynı resme bakarız, aynı yöne bakarız, aynı kitapları okur, aynı şarkıyı dinleriz. Fakat farklı şeyler hissederiz. Farklı tatları alırız.Bundan değilmi, aynı bölümden mezun bir sürü insan farklı alanlarda çalışıyoruz. Fizik bölümünü bitirip müzisyen olmak isteyenlerden bahsetmiyorum. Çünkü o benim şuan bahsettiğim konu değil.

Mesela bir sürü kişi tıp fakültesini bitirip. Dahiliye alanında ihtisas yapar. Fakat yüzlerce binlerce farklı uzman olur. Aslında hepsi aynı dersleri, görüp aynı amaç için bir aradadırlar. Aynı dersleri almış olmaları önemli değil, ne gördükleri önemlidir. Bazısı hocasının hastaya teşhis koyarken dikkat ettiği noktalarıgörür, bazısı hasta ile kurduğu iletişimi, bazıları rutinin nasıl işlediğini görür. Hayatlarına öyle monte ederler. Bakarlar çalışmalara, gördüklerinide kullanırlar hayatlarında. Aslında bu bahsettiğimi bütün mesleklere ve hayatımızdaki her konuya uyarlayabiliriz.

Hepimizin farklı görmesi aslında bir kazanç. Hele ekip ruhu ile çalışma yapıldığı zaman. Mesela çocuklarımızın eğitimde. Anneler olarak hep diyoruz. ‘’öğretmenim evde ben yap diyorum yapmıyor. Ama sizi dinliyor.’’ Çünkü okulda öğretmeni, annesinden farklı özelliklerini görüyor çocuğun. Çocuklarımızda bunun farkındalar. Fakat birsüre sonra öğretmen de, tıpkı anne gibi aynı pozisyonda kalıyor. Çünkü öğretmenin eğitimci olarak bakdığını ve değerlendirdiğini görüyor çocuk.

Bakmak ve görmek farklı. Bu yazıyı okuduğunuza göre bakmışsınız. Eminim herkez farklı görmüştür. Kendine göre yorumlamıştır.. Bu nedenle üstteki paragrafa ben aklıma gelen bazı yöntemleri ve eğitime farklı bakış açılarını yazmadım. Okuyan herkez farklı çözüm bulsun diye. Hayat bir ekip çalışması bence.

Sevgiyle kalın.

Özgül YILMAZ ÇAYIRLI

 
Toplam blog
: 24
: 834
Kayıt tarihi
: 22.05.10
 
 

Bursa’ da doğdum. Uludağ Üniversitesi Radyoloji Bölümünden 1998 yılında mezun olduktan sonra özel..