Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mart '13

 
Kategori
Anılar
Okunma Sayısı
1674
 

Barış Akarsu

Hayatımda yeri çok büyük olan fakat aramızdan erken ayrılan birinden bahsetmek istiyorum. "Barış AKARSU

Kendisini hiç tanıyamadım ama kalktım Amasra'ya gittim bir vasıta ile. Hayatımın en güzel günleriydi. Anneannesi ile tanıştım. Dünyanın en iyi anneannesiydi. Mükemmel bir kadın, zaten kendisi de çok severdi. 

Anlatılmaz biz bağ var aramda, anlatılmaz dedim ya. Nasıl olduğunu kendim bile çözemediğim. Hem çok sevilsin ve unutulmasın isterken hem de paylaşamadığım biri. Ben ona abim diyorum bahsederken. 

O kadar erken gitti ki hala kabullenemiyorum. Ben mutsuz olduğum zaman açar "Yalancı Yarim"i izlerim, şarkılarını dinlerim sonra kendime gelirim, ağlarım içimi dökerim onunla. 

İnsanın canı acır mı? Abimin öldüğünden beri çok canım acıyor, belki saçma geliyor sizlere belki değişik ama öyle. Bu acı zerre azalmadı, çok özlüyorum. Benim en hayattan koptuğum zamanda ekranlardan tanıdığım bir gülüşüyle dünyayı ısıtan gülüşü vardı. Gülümsemeyi çok severdi kendisi, sevginin herşeyin anahtarı olduğunu söylerdi. 

Amasra! Gerçekten toprak ve deniz kokan şehir, her bir yanında gördüm onu. Canım acıya acıya gezdim her bir karış toprağını. 

Ben Beşiktaş'ı seçtim o gidince, "Beşiktaş'lı olunmaz doğulur" derdi ama o gitti ben aldım. Bunu böyle söylerim herkese. 

Nasıl anlatılır sevgi, düğümlenir ya kelimeler. Saplantı de, manyaklık de! Ama o güzel insanı sevmemek imkansız. Türkiye ağladı onunla. Öyle güzeldi ki... Bir çok genç ölen sanatçı gibi. 

Son günlerde yayınlanan O Ses Türkiye yarışmasındaki Onur, bağıra bağıra Barış abisini örnek aldığını söyledi. İlk gördüğümde inanılmaz tepki verdim ama sonra unutulmadığını anlayınca mutluluğum ikiye katlandı. 

Hatice anne yakın hissetmiş ki gelmiş dedim. Mutlu oldum, umarım kendi yolunda ama daha güzel bir kaderle yoluna devam eder. 

4 Temmuz 2007, yazarken bile ağlamaya başlıyorum. Öyle özlüyorum ki. Odamın her köşesinde o var. Konuşuyorum onunla çoğu zaman. Babam koskocaman bir tablosunu yaptırdı astım odamın baş köşesine, yaşatıyorum kendimce. 

Unutulmasına tahammülüm yok, tıpkı diğerleri gibi. Çok seveni var gördükçe mutluluğum kat kat artıyor. 
Şunu biliyorum bende daima yaşayacak, Nasıl geçti 6 yıl demeden geçemiyorum. Nasıl gitti. Ne çabuk geçti... Dün gibi sızlatıyor içimi.

Ben insanları severim, ama tanımadan böylesine sevdiysem yanar ve kavurur. Tekrar tekrar açıp izliyorum dizisini, repriklerin tümü ezberimde. Manyaklık olsun olmasın. Gurur duyuyorum böylesine güzel insanla, Lösemili çocuklar için konser verip, konserine bilet alan bir insanlar. Sürekli onları ziyaret eden ve daima gülümseyen bir insanla. Asla alkollü araç kullanmam derdi. Yani denildiği gibi alkollü olduğundan kaza yapmadı, zaten kullanan da kendisi değildi. ABD'ye karşı "Kimdir O" şarkısını söyledi bağıra bağıra, klibin alasıyla...
Ülkemde böylesine örnek bir insanı kaybettiğim için üzülüyorum. Abi diyorum çünkü öyle bir adamdıç Hani derler ya adam gibi adamdı. 

Bir röportajında gözlüğünü denize düşürmüştü, muhabirin "Gitti milyarlık gözlük" espirisine "Yok be abi 50 liraya aldım" diyebilecek kadar güzel yürekliydi. Daima insanlarla iç içe olan bir hayatı vardı. Maalesef ki tanıyamadım kendisini. 
 
Çok dua ettim yoğun bakım günlerinde olmadı... Canımdan can gidiyordu sanki. Ağlamaktan gözyaşı kalmaz ya işte öyleydi. 

Mimikleri gelir hep gözümün önüne, gözlerim dolar. Bir insan bu kadar mı içten bakar, güler ve yaşar. Anlatmaya doyamıyorum, bıkmam sürekli yazarım böyle hiç sıkılmadan. 

Sürmeli gözleriyle bir şarkı söylesin bizlere şimdi, duyuyorum ben, açın sizde dinleyin. Gökyüzüne söylediklerini duyamıyoruz buralarda.Sonra dua edin ona ve tüm genç gidenlere... Bunu hak ediyorlar çünkü... 

Onları unutmayalım olur mu? Buradan Hatice anneye böyle güzel bir insan dünyaya gönderdiği için teşekkür ederim, gittiğimde edememiştim. Barış! Adı gibi güzeldi, hala güzel...

"Kalbinizden sevgiyi hiç eksik etmeyin çünkü sevgi herşeyin anahtarıdır ve paylaştıkça çoğalır."
Barış Akarsu. (1979, 29 Haziran - 2007, 4 Temmuz)

Uzun zamandır yapmak istediğim bir şeyi yaptım, mutluyum. Teşekkürler.

Pelin

cem kir bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 53
Toplam yorum
: 32
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 618
Kayıt tarihi
: 25.01.13
 
 

Eski bir romanın yırtılmış sayfasındaki cesur kadınım, özgürlüğün düşüncelerde sınırsızlık olduğu..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster