Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mart '19

 
Kategori
Deneme
 

Başarıda İki Tür Karakter

“Başarı” kelimesi insanları yarıştırdığı için itici. Peki, ne? Başarıyı düşünmeden ve yarışmadan herkes bir şeyler yapsın. Artı bir yere gelmek için uğraşmasın, biz onun yeteneğini görüp oraya getirelim.

Bende başarı karakteri var. Cesarete ve beden gücüne dayanmayan her işi başarırım. Fakat ben başarıya mesafeliyim çünkü kavga nedeni.

Başarı karakteri özgün… Herkesten başarı bekleyenler akılsızlıklarıyla beni güldürüyorlar. Başarının tanımı da yok. Her şeyi yapmak başarı mı? Herkesin yapamadığı şeyi yapmak başarı değil mi? Sadece bunlara başarılı diyeceğiz. Dünyada sayıları bini geçmez. O zaman başarı çok önemli.

Benim alanım düşünmek… İddialıyım ama düşüncelerimi insanlara henüz kabul ettirebilmiş değilim. Bir gün gelecek kabul edecekler ama bunu ben de biliyordum diyecekler. Örneğin ”Çalışmak hayatın bir gereği değildir, mecburiyetten yapıyoruz” dediğimde ne diyor bu adam diyeceksin, aydınlanma çağı geldiğinde insanların yarısı böyle düşünecek Kerim Korkut söyledi demeyeceksin.

Başarıda iki tür karakter… Yetenek, çaba…

Her ikisi de genetik ve herkeste yok. Dolaysıyla herkes başarılı olamaz. Başarının tanımını biliyorsunuz “Herkesin yapamadığını yapma” kalanı iş uğraş görev. Herkesten başarılı olması bekleniyor ve kırkayağın ayaklarını sayan bile başarılı sayılıyor.

Başarılı kimseler doğuştan bu özelliklere sahiptirler. Onlar yolumuzu aydınlatacak biz de o yolda yürüyeceğiz. Yapabileceği şeyi yapmak başarı değildir. Başarı ekstra akıl ve çaba gerektirir. Başarı dehadır, başarılı insanların sayısı dünyada 1000’i geçmez. Sen şimdi kalkıp bu 1000 kişinin arasına giremedim diye mi üzülüyorsun?

Başarının seviyesini bu kadar düşürerek insanları başarılı-başarısız kavgasına sokuyorlar. Böyle olmasa kimse Mars’a gidemiyorum diye üzülmeyecek.

Yetenek kendisi yapar başka şey gerekmez. Çabayla da bir yere gelindiği biliniyor da temelinde yine yetenek vardır, değilse ot yolarsın. Bu tür şeylerin çalışarak yapılma ihtimali yoktur, genetiğinde uygunluk yoksa kendini parçalasan Messi olamazsın.

Gördünüz mü başarılı-başarısız sorununu çözdüm işte. İnsanlar şunu yapamadım bunu yapamadım diye kendilerini paralamayacaklar. Başarıya ödül veriliyor, başaranın heykeli dikiliyor, bu kişi armudu soymayı başaran kimse olabilir mi?

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..