Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '11

 
Kategori
İnançlar
 

Başımıza gelen iyi olayları biz, kötüleri Allah yapar

Başımıza gelen iyi olayları biz, kötüleri Allah yapar
 

  • Büyüklük Allaha mahsustur. Her ne kadar alnımız secde görmese de az çok Allaha olan inancımdan dolayı hiç bir zaman büyük konuşmayı sevmem. Kadere inanırım. Alnımıza ne yazıldığını zamanla yaşayıp görürüz. Biz insanoğlu yaşadığımız her şeyi iyi veya kötü Allahtan biliriz. Hiç düşündünüz mü? İnsanoğlunun iyi veya kötü bir insan olması Allahtan mıdır? Yaradan mı der, sen iyi bir insan ol sende kötü bir insan ol diyerek insanları yönlendirip kader tuzağına düşürür. O zaman insanoğluna niye akıl fikir vermiş? Bizim başımıza her gelen ondan geliyorsa akla ve fikre ne ihtiyacımız var? Bildiğimiz gibi yaşayalım çünkü akıl, fikir denen bir şey yok düşüncede yok, Allahın diğer yarattıkları gibi devam edelim.
  • Benim kanaatime göre iyi insan olmak dinle alakalı değildir, yokmu Hıristiyanların içinde iyi insan? Var! Demek ki; iyi veya kötü insan olmanın din ve Allah ile ilgisi yok. Allah bizlere akıl ve fikir ihsan etmiş, kullanalım diğer yaratılanlardan bir farkımız olsun diye. Biz bunları kullanmayıp, oturup her şeyi Allah'tan bilelim. Ben kötü bir insanım, beni suçlayamazsınız çünkü Allah'tan değil mi? Allah istemiyor benim iyi vasıfta biri olmamı, kötü insan olmamı istiyor. Yapmayın Allah aşkına! Benim yaptığım davranışların sonuçlarını ben aklımı ve fikrimi kullanmadan yapıyorsam bunu Allah ne yapsın? Olur, efendim, evli ve anne olduğumu düşünmeden hayat kısa deyip gönlümce yaşamayı tercih ediyorsam; davranış ve hareketlerimin yanlış veya doğru olduğunu göremiyorsam suçlusu Allah mı?

Bunu aldığım bir yoruma istinaden yazdım. Kimseye doğruluk ve din dersi vermek haddim değil. Ben kendimce doğru ve dürüst bir insan olarak, kimseyi incitip rencide etmeden kendimi ve ailemi bozuk çarkın dişlilerine kaptırmadan yaşamaya çalışıyorum. Allah herkese, akıl fikir ihsan eylesin!  

 
Toplam blog
: 173
: 568
Kayıt tarihi
: 15.01.10
 
 

Kamuda çalışıyorum, dünyalar tatlısı üç tane yavrum var. Burda bulunmamın sebebi hayatı sizlerle ..