Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Temmuz '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Başka nasıl boşa para harcarız?.

Başka nasıl boşa para harcarız?.
 

Resim netten..


Sabah işe geliyorum. Radyo dinleyerek. Gazetelerden başlıklar okunuyor.

Haber sırası İstanbul'un su meselesine geldiğinde durdum.

Daha 6-7 ay önce büyük törenlerle açılan Melen çayı projesi İstanbulun suyunu karşılayamayacağı gibi kendine de yetmiyormuş.
Hani boğazdan geçirilen borular İstanbulun 40 yıllık su sorununu çözmüştü? Ee bu ne şimdi.

Burası için harcanan para kimin cebinden çıktı ? Senin benim. Ne oldu boş çıktı.

Büyükşehir çareler düşünüyormuş.

Hiç sanmam bu işin yolu bu değil..
İşte diğer bir örnek; Kiralanan yağmur bombası atacak olan uçak nerde ise hiç kullanılmadan geri gönderildi o kadar parada onun için heba oldu. Sebep ? Bulutlara müdahale etmek ne derce doğruymuş. Ya kardeşim bunu şimdimi düşünüyorsunuz. Onca parayı sayarken aklınız nerdeydi. Kendi reklamınızı yapmak için her fırsatı değerlendirip paradanda sakınmıyorsunuz. İyi güzel hoşş.. Bu uçağı almadan önce düşünülecek şeyler değil mi bunlar.?

Onca parayı uçağı yatırmak içi mi verdik?.


Şimdilik öyle görünüyor.

Bence büyükşehir hiç bir şey düşünmüyor düşünmediği içinde ha bire paraları akıtıyor boşa.
İşte bu iki örnek bile düşünmediklerinin göstergesi.

Yeşil alanlara lafım yok nefes almamızı sağlıyorlar, ama dikilenlere bakıyorum hep bol su isteyen çiçekler bitkiler devamlıda sulanıyor. Dikildiyse tabiki sulanacak. Susuzluğa dayanan bitkiler ekilemez mi? tabiki ekilebilir. Ama o zaman 10 günde bir yeni fide alımı yapılıp nasıl yeni birileri palazlanacak?
İşte bu yüzden Büyükşehir belediyesi düşünmüyor.

Bizim işletme orta ölçekli bir şirket. Durum tesbiti yapılır ihtiyaçlar belirlenir. Bu iş ile ilgili yetkili ve bilgili kişilerin fikirleri sorulur o doğrultudada yeni adımlar atılır. Biz bunu yapabiliyorken. İstanbu gibi metrepol bir şehri yönetenler neden yapmaz. Ellerinde her türlü imkan var. Üniversiteler bu işin en iyisini yapar. Bunlardan neden fikir sorulmaz plan proje istenmez?

İşte bu yüzden Büyükşehir belediyesi sadece günü kurtarmaya çalışıyor vede birilerinin cebini doldurmaya.

Tüm bu paralar boşa harcanacağına onu yerine denizden kullanım suyu yaratma için daha az para harcanırdı diye düşünüyorum. Konunun uzmanı değilim. Ama bu şehirde yaşayan bir kişiyim.

Hakkım olan hizmeti almak istiyorum.


Ben her benzin alışta dünyanın en pahalı benzinini kullanarak tık diye vergimi ödüyorum.
Her telefon edişte,
Her park edişte, çevreydi, emlaktı. Kısaca attığım her adımda Vergimi peşin ödeyen bir vatandaşım. Ödediğim paraların nereye harcandığını vede birilerin keyfi için harcanmadığını görmek istiyorum.

Düşünme yeteneğini kaybetmiş bürokratlar..

Ben suyumu istiyorum...

Bunu bana sağlamak sizin göreviniz...

Ben üzerime düşen tasarrufu yapıyorum sizde üzerinize düşeni yapın..

Evet Ben suyumu istiyorum.....
 
Toplam blog
: 96
: 2224
Kayıt tarihi
: 13.06.06
 
 

Hayata güleryüzle bakmaktır felsefem ama polyannacı değil. 1961 Sivas doğumluyum, evliyim 2 kızım..