Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Aralık '07

 
Kategori
İnançlar
 

Başörtüsüne karşı oluşturulan utanç tablosu

Başörtüsüne karşı oluşturulan utanç tablosu
 

Haber:

Kompozisyon birincisi, başörtüsü yüzünden ödülünü alamadı

Adana'nın Kozan ilçesinde düzenlenen Öğretmenler Günü programında kompozisyon dalında kazandığı ödülü almak için sahneye çıkan imam hatip öğrencisi, okul kıyafetinin üstüne başörtüsü taktığı için kaymakam ve garnizon komutanının uyarıları ile kürsüden indirildi.

Öğretmenler Günü dolayısıyla Kozan Belediye Sineması'nda program düzenlendi. Programın sonunda 24 Kasım münasebetiyle yapılan yarışmalarda derece alan öğrenciler kürsüye davet edildi. İmam hatip lisesi 11-C sınıfı öğrencilerinden Tevhide Kütük, "Bir Öğretmen Olmalı" isimli eseriyle kompozisyon dalında kazanmış olduğu birincilik ödülünü almak için kürsüye çıktı; ancak Kaymakam Aydın Tetikoğlu ve Garnizon Komutanı Hüseyin Çopur tarafından indirildi. Kütük, gözyaşları arasında kürsüden ayrıldı. Başörtülü öğrenci, tepkisini Milli Eğitim Müdürü Mutlu Canbolat'ın karşısına gelerek "Neden hocam?" diyerek gösterdi. Salondakiler de yaşananlara tepki gösterdi. (Zaman)

Yazık hem de çok yazık!

Yapılan hareketle başörtülü öğrencinin şahsında milyonlarca başörtülü öğrenciye gözdağı vermek istenmiştir.

Ben böyle bir çağda yaşamaktan utanıyorum.

Baskıcı dayatmacı inançlara saygısızlık yapanlar kimler olursa olsun kabul görmeyecektir.

Ben olsam bende terk ederdim.

Üstelik haykırırdım.

Haydi, başörtüye karşı tahammülsüzsünüz.

O körpe çocuktan ne istediniz?

Onun suçu neydi?

Elinizden gelse başörtüsü olabilecek bütün kumaşları ipekleri örtüleri yakacaksınız biliyorum.

Fakat o çocuğa yapılan o onur kırıcı hareketi nasıl yapabildiniz?

Üstelik birinci olduğuna bile katlanamadınız.

Onun yaşındakilerin çoğu kötü alışkanlıklar içerisinde pençeleşirken…

Vay be.

Soyunanların dünyasında giyinenlere yer yok öylemi?

Nerede o ısrarla savunduğunuz demokrasi?

Herkes işini yapmalı bu memlekette.

Fakat böyle değil.

Biliyorum ne söylesem nafile.

Ben bu olaydan utanç duydum.

 
Toplam blog
: 574
: 922
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Samsun Yazarlar Derneği (Kurucu) Başkanı. 12 kitabı neşredildi. Türk Güreşinin Sembol ismi Yaşar ..