Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Aralık '07

 
Kategori
Halkla İlişkiler
 

Ondokuz Mayıs Üniversitesinden Şehre katkı bekliyorum

Ondokuz Mayıs Üniversitesinden Şehre katkı bekliyorum
 

Nerede bir üniversite varsa orada aydınlık var demektir.

İlim var, kültür var sosyal hayat var demektir.

Zira üniversitede görev yapan öğretim üyelerinin bilgi ve becerileri o şehre yansır.

Samsunda da bir Üniversite var.

Bu üniversitenin öğretim üyeleri var, öğretim görevlileri var.

Fakat ben şimdiye kadar beklenen aydınlığı göremedim.

Evet, göremedim diyorum.

Eğer lütfedip davet ederlerse gider bunları tartışabilirim.

***

İlim adamı demek sadece öğrenciye ders veren demek değildir.

Bulundukları öğretim kurumu ile vatandaş arasında köprü kurar ve o köprüye yolcu olur.

Bunu yapanlar bir elin parmaklarını geçmiyor.

Her geçen gün halka yabancılaşan öğretim üyelerine sesleniyorum.

Burada kendi düşüncem diye söze başlamak yersiz olur.

Üniversite halkında yararlanması gereken kurumlardır.

Ben yanılıyorsam bana şurada yanılıyorsun demelerini bekliyorum.

O dillerimize pelesenk ettiğimiz meşale lafı sadece sözde kalmamalıdır.

Ben o meşaleyi halka kadar taşıyanları görmek istiyorum.

Bazıları halk bizi anlamaz diyorlar.

Boş verelim böyle laf etmeyi de halkın nerede olduğunu iyi bilelim.

Halkın ilerlediği yolu göremeyenlerdir ancak böyle söyleyenler.

***

Ben Samsunda Ondokuzmayıs Üniversitesinin varlığı ile gurur duyuyorum.

Bu gururdur ki bana bu satırları yazdırabiliyor.

Diyorum ya işte.

Haydi, sizlerde biraz kıpırdanın.

Biraz hareketlenin.

Yaşadığınız şehre alışverişin dışında da inin.

Şu çok sevdiğiniz halkın arasına katılın karışın.

Şu ulaşılmaz düşünce ve bilginizden istifade ettirin.

Ne gariptir ki bizim halkımız Ondokuzmayıs Üniversitesini Tıp Fakültesinden ibaret sayıyor.

Onu da ya hastalandığı ya da hastası olduğunda görüyor.

Sorsanız üniversite onların gözünde dev bir hastaneden ibarettir.

İşte bu da tartışılması gereken bir hastalıktır.

Gelin bu hastalığı tedavi edin de göreyim sizi.

***

Sahi buraya kadar yazdıklarım bir işe yaramayacaksa daha devam etmeyeyim.

Yok, eğer karşıt tepkiyle de olsa bir cevap verilecekse bir iki satır daha eklerim.

Ne diyordum.

Hani nerede şehrimizdeki Ondokuzmayıs Üniversitesinin ışığı?

Aramızdaki 15–20 km.lik mesafe engelliyorsa gel deyinde biz gelelim.

Uzun sözün kısası.

Ben Ondokuzmayıs Üniversitesinden bu şehre katkı bekliyorum.

Bu böyle anlaşıla.

 
Toplam blog
: 574
: 922
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Samsun Yazarlar Derneği (Kurucu) Başkanı. 12 kitabı neşredildi. Türk Güreşinin Sembol ismi Yaşar ..