Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Aralık '18

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Bay ya da Bayan "İyi İnsan" olmak

Kendime çok uzak kaldığım günler sonrasında içimi dinlemek öyle iyi geliyor ki, bu duygunun tarifini edebilecek kadar donanımım olmasa da gücüm yettiğince paylaşmak istiyorum. 

Bazılarımız hayatını mükemmel seviyeye ulaşmak için çabalar bazılarımız akışta yaşar. Ben mükemmellik peşinde koşan takıntılı tiplerdendim. Tabi bunların köklerinde başka etmenler olsa da artık belli bir bilince ulaşmış yetişkin bir bireydim. Ve aklımı başıma almam gerekiyordu. Geçmişte kendime ördüğüm duvarların arasında kalmış ve sıkışmıştım. İçimdeki öfke ve hırs beni yiyip bitirirken olup biteni anlamak da güç oldu bu nedenle.

Önce ben demek çok zor geldi. Bencillik gibi geldi. Ama o işler öyle değil. Kendini sevmeyen kimi sevebilir ki. Kendini mutlu etmeyen kimi mutlu edebilir ki. Özellikle Türk yapım dizilerde sıklıkla karşılaştığımız entrikanın bol olduğu sahnelerin nedeni içimizde olup bitenlerle özdeşmiyor mu? Oysa biraz farkındalıkla daha rahat bir yaşam mümkün diye düşünüyorum. Kendimize adil davrandıkça aradığımız denge ve adalet duygusunu etrafımızda da görmemiz çok normal gelecek. Kendi işimizi kendi içsel süreçlerimizi göz önünde bulundurarak yapmaya başladıkça başarının da kendiliğinden geldiğini göreceğiz. Kendi ruh dünyamızdaki huzuru sağladıkça etrafın güzelleştiğini deneyimleyeceğiz. 

Etrafta sahte kahkahalar ya da yapmacık hareketler yapanları anında sezen biz neden doğal itilimlerimizle yaşamayalım ki.  Bay ya da bayan iyi olmak için uğraşırken kendimizi ne kadar yorduğumuzun farkına vardığımızda içimizdeki karanlıkla yüzleşiriz. Bu yüzleşme kendimizi suçlamamıza neden bile olabilir. Çünkü destekleyici ve sevecen insan olmamız gerektiğini  düşünür ve bunu ortaya koyamayız. O insan gitmiştir artık. Esasında bu iyiye işarettir. Artık diğerlerine odaklanmak yerine kendimize odaklanırız. Bu bir nevi şarjımızı doldurmak gibidir.

Bay ya da bayan iyi insan olurken aslında sağlam bir zeminin oluşumunu engelleriz. Ve aslında büyük sahteliktir. Halının altına süpürdüğümüz öfkemiz bir gün daha hiddetli bir biçimde ortaya çıktığında o sakin halimizden eser kalmadığında ne olacak pekiJ  uyumlu bir atmosferden ziyade kişiliğimizi doğruca ortaya koyabilmek bağımsızlığımızı ve bireyselliğimizi destekteyecektir. Bu sayede kendimizi tükenmiş hissetmeyiz.

O zaman şimdi ilk işimiz kendimize şans vermek. Bu hangi alanda olursa olsun. İş yaşamı, özel yaşam, gündelik yaşam. Değişmek ve dönüşmek zor bir süreç. Ben bu kapıyı araladım gerisi sizin bileceğiniz iş. Ne olursa olsun kendimize dürüst olmak ilk kuralımız. Sahteliklerden uzak doğanıza uygun yaşadığınız bir hafta dilerim.

 

sevgilerimle

 

 
Toplam blog
: 23
: 132
Kayıt tarihi
: 03.10.18
 
 

insan ve insana ait her türlü olguyla ilgilenen, psikoloji eğilimi olan, astrolojiyi çok seven, h..