Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Haziran '14

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Bebek mevlüdü

Bebek mevlüdü
 

Bir bebek dünyaya geldiğinde adetlerimizde evde bereket olması ve Allah’a şükür etmek amacı ile evde mevlüd okutulur. Biz de bu küçük mucize için şükretmek istedik ve bebek mevlüdü düzenlemek istedik. Genellikle bebeğin 40’ı çıktığında yapılsa da ben hem parça parça gelen misafirlerle uğraşmaktansa bir kerede çıkmasını istediğimden, hem ev yeni temizlenmişken hem de bebek daha huysuzlaşmadan (genelde 15. Günden sonra gaz sıkıntıları başlıyor ve mevlüd size zehir olabiliyor) bu kadar da çok uyuyorken yapıp atlatmak istedim. Zaten mevlüd hazırlıklarını bile hamilelik döneminde yapmıştım. Bir tek ikramlar hazırlanacaktı. Bu nedenle kızım daha 12 günlükken yaptım bebek mevlüdünü.

Akrabalarımıza biraz uzak oturuyoruz diye çok gelen olmaz diye tahmin ediyordum ama yine 30 kişi geldi ve tüm odalar doldu. Her ne kadar daha önce bebek şekerlerini, süslemeleri, şerbet karafı ve bardaklarını hazırlasam da bir telaş oluyor evde. Ev doğuma bir kaç gün kala detaylıca temizlenmişti ama yine bir temizlik yaptık.

Misafirlere ikram etmek üzere börek, pilav, et, kurabiye, paşa lokumu, sarma ve mevlidin vazgeçilmezi lohusa şerbetimizi yaptık. Ben lohusa olduğum için aldığım dantelli sabahlık takımını giydim. Bebişime de en küçüğünden bir mevlid elbisesi aldık. Her ne kadar içinde kaybolacak kadar küçük olsa da melek gibiydi...

Misafirlere verilmek üzere iki tür bebek şekeri ve bir de lavanta kutuları hazırladım. Lohusa karafına ve bardaklara özel stickerler yapıştırdık. ‘Hoş Geldin Alya’ yazılı kuzu konseptli peçete halkaları yaptık. Özel çikolata ambalajları tasarladık ve son olarak odasının kapısını süsledik. Herkes oldukça beğendi süslemeleri. İkramları da tabii...

Böylece kızımın sürekli uyuyarak geçirdiği, elimizin ayağımıza pek dolaşmadığı, genelde sakin bir mevlid organizasyonunu da atlatmış olduk.

Dilerim hayırlı, bereketli, sağlıklı ve uzun ömürlü bir evlat olsun.. 

 
Toplam blog
: 74
: 8561
Kayıt tarihi
: 30.04.14
 
 

İsmim Emel, İstanbul doğumluyum. 29 yaşında, evli ve çocuklu bir satış yöneticisiyim. 8 senedir T..