Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ekim '11

 
Kategori
Güncel
 

Behzat Ç. Seni Kalbime Gömdüm (Çorbada tuzumuz olsun)

Behzat Ç. Seni Kalbime Gömdüm (Çorbada tuzumuz olsun)
 

Yıkımların toplumu birleştirdiği, yardım etme anlayışını ön plana çıkardığı söylenir.

Van depreminde de öyle oldu; yardım için kollar sıvandı. Farklı kesimler, kişiler, “yardım kampanyası” başlattılar. İletişimim çok hızlı olduğu günümüzde, deprem acılarını sömürmeye başlayanlar, kendilerine fırsat yaratanlar oldu.

Oysa atalarımızın güzel bir sözü var:

“Bir elin verdiğini öbür elin görmesin”

Ne demek bu?

“Bir hayır işine yaptığınız yardımı, en yakınlarınız dahi bilmemelidir. Çünkü amaç, kendini göstermek değil, bir yaraya merhem olmaktır. Herkes görsün, işitsin, kendisini övsün diye yapılan yardım, din ya da insanlık duygusu ile yapılmış iyilik olmaktan çıkar.”

Atalarımızın bu “insancıl” yaklaşımını gel de günümüzdekilere anlat!

Anlatamazsın; çünkü amaç, yardım etmek, bir yaraya merhem olmak değil, fırsatını bulmuşken “reklam” yapmak. Nasıl olsa, elinin altında, gerçeği yansıtıp yansıtmadığına bakmadan her “yardım laffı"nın üstüne atlayan bir “medya” var.

Anlatamazsınız; çünkü adam/lar, siyasal ve ekonomik reklam peşinde.

Birileri çıkıyor, Cumhuriyet Bayramı törenlerinin iptal edildiği bu gün/lerde düğün yapıyor, “takı”ların depremzedeler için Van’a gönderileceğini söylüyor. Bu yolla, törenlerin iptal edildiği günde, “Niye düğün yapıyorsun?” eleştirilerinin önünü "takı"larla tıkamak istiyor.

Birileri, ekran ekran dolaşıyor, bilmem ne kadar para yardımı yaptığını/ yapacağını söylüyor.

İşin bilenlerden öğreniyorsunuz ki, çoğu yalan.

Bir “Büyük” kulübümüz çıkıyor, çarşamba günü oynadığı maçtan elde edilen gelirin tamamının Van’a gönderileceğinden dem vuruyor. Bugünkü Milliyet’teki haberden öğreniyorsunuz ki, kulübümüzün gelirine Biletix el koyuyormuş?

Niye mi?

Kulübümüz, yüklüce bir avans almış; avans, maç gelirlerinden parça parça geliri alınıyormuş.

Kamuoyu da, bilmem hangi kulüp, Van’a yardım ettiği haberleriyle kandırılıyor.

*****

Reklamın iyisi kötüsü yoktur.

Bu kötü reklam furyasına bir film de katıldı:

Behçet Ç. / Seni Kalbime Gömdüm

Öyle bir hava yaratıldı ki, filmin ilk günkü geliri Van’a, depremzedelere gidecek.

Haberi verenler mi, yoksa uçuranlar mı, kamuoyunu aldattı?

Orası bilinmez; ama gerçek bambaşka. Meğer, ilk gün, sadece 12.00 seansıyla sınırlıymış.

12.00 seansı, film için, en “ölü” saat değil de, nedir?

*****

Atalarımız, “Bir elin verdiğini öbür elin görmesin” demesine demiş, ama bunun günümüzde geçersiz olduğunu kanıtlıyoruz.

Van depremi, öteki yıkımlarda olduğu gibi, fırsatçılara fırsat tanıdı. Fırsattan yararlananlar, reklamlarını yaptılar, yapıyorlar, yapacaklar.

Behçet Ç./ Seni Kalbime Gömdüm, film olduğu için olmalı ki, "filimi",  çabuk anlaşıldı.

Anlaşılıyor ki, yardımların çoğu, göstermelik, tam bir film!



TURGUT ÇELİK/ Mersin (Geçici olarak İstanbul)

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..