Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ağustos '07

 
Kategori
Felsefe
 

Ben biliyorum, fakat sen bilmiyorsun

Ben biliyorum, fakat sen bilmiyorsun
 

Bugünün gençleri yarının yaşlıları olacak


Ünlü ve unutulmaz sinema oyuncusu Orson Welles'in söylediği, daha doğrusu şiir tadında okuduğu ve bir zamanlar çok sevilen ( hala da sevildiğine eminim ) bir melodi vardı, hatırlarsınız; I know what it is to be young. Bu güzel melodiyi daha genç yaşlarımda büyük bir keyifle dinler ve mırıldanırken, son iki mısraın bir gün benim de hayatıma egemen olacağını düşünememiştim. İşte o genç günler geçti, hem de rüzgar gibi geçti. Bu güzel melodiyi İngilizce sözleri ile ve çevirmeye çalıştığım, Türkçe sözleri ile aşağıda sizlerle paylaşıyorum. Bilmeyenler lütfen arayıp bulun ve dinleyin, bir gün size de lazım olacak.

I know what it is to be young

when we are young age has no meaning
I never gave it a second thought
until one day along came this old man
and this is what he said to me
yes this is what he sad to me

I know what it is to be young
but you, you don't know what it is to be old
someday you'll be saying the same thing
time takes away so the story is told
I have so many questions
for the wise man I met
couldn' t find all the answers
no one has theirs as yet
there'll be days to remember
full of laughter and tears
after summer comes winter
so go the years
so my friend let' s make music together
I'll play the old while you sing me the new
in time when your young days are over
there'll be someone sharing their time with you.



gençken yaşın bir anlamı yoktur
başka türlüsünü düşünemiyordum
ta ki, bir gün bu yaşlı adam gelinceye kadar
ve o, bana dedi ki

ben gençliğin ne demek olduğunu biliyorum
fakat sen yaşlılığın ne demek olduğunu bilmiyorsun
bir gün sen de aynı şeyleri söyleyeceksin
zaman geçer bu öykü böylece sürüp gider
bir çok sorularım var
bu rastladığım akıllı adama soracağım
henüz cevaplarını bulamadığım
henüz kimsenin de kendininkini bulamadığı gibi
ileride hatırlanacak günler olacak
gözyaşı ve kahkahalarla dolu
yazdan sonra kış gelir ve yıllar böylece geçer
haydi dostum, birlikte müzik yapalım
sen bana yeniyi söylerken ben eskiyi çalayım
ileride genç günlerin sona erdiğinde
zamanı seninle paylaşan birileri olacaktır.



Yaşlanmak aslında hiç de o kadar korkulacak bir şey değil ( miş ). Beni sizler, resimlerimden tanıyorsunuz. Tanrının lütfu ile çok daha genç gösteriyorum. Ruhen de öyleyim, hayatın bütün acı tatlı sürprizleriyle hiç bir zaman kendimi yaşlı hissetmedim. Ve biliyor musunuz, bu bazen insana farklı bir keyif de veriyor. Herkes bunun farkında olmayabilir; bence biraz da sanki hayatı özümseyerek yaşayanlara has, ayrıcalıklı bir his bu. Bakıyorum insanların gözlerine ve içlerini okuyorum gibi bilgece bir duyguya kapılıyorum ve bilseniz ne kadar zevk alıyorum böylesi yaşamaktan.


" İnsan gençliğini ziyan etmemişse, ardına baktığı zaman her günün bir şeyler kattığı bir hatıra hazinesi görüyorsa,yaşlanmak tatlı bir şeydir." Paul Geraldy - Sevmek adlı oyunundan...

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=FXZCaxwC-Xo








 

 
Toplam blog
: 220
: 2018
Kayıt tarihi
: 02.07.06
 
 

Yazmak, ufkun da ötesine taşan engin bir serüven gibi gelir bana ve gençlik yıllarımdan bu yana v..