Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Eylül '14

 
Kategori
Şiir
 

Ben bu köyün öğretmeniyim

Ben bu köyün öğretmeniyim
 

Ben

Bu köyün

Öğretmeniyim

Sabahları günaydınla başlarım

Halil dayıyı, Üzeyir amcayı

Güler yüzle, tok bir sesle karşılarım

Öğrencim,  komşum ve arkadaşlarım

***

Ben

Bu köyün

Öğretmeniyim

Doktoruyum, çiftçisiyim, eriyim

Çift sürerim, bağ, bahçe bellerim

Kâh ırgatı, kâh efendisiyim

Sert tütünden bir sigara tellerim

***

Ben

Bu köyün

Öğretmeniyim

Bayramında, düğününde ben varım

Mektuplarını yazar, halayında sekerim

Düğününde sağdıcı olur, kına yakarım

Zeytin gözlere alkış, türkü çekerim

***

Ben

Bu köyün

Öğretmeniyim

Meşe kokan, ardıç kokan dağlarını iyi tanırım

Çeşme Başını, Aslan ve Hiz tepesini

Heybetinden çocukça irkilirim

Lakin her şeyden yüce iyi bilirim

***

Ve

Ben

Bu köyün

Öğretmeniyim

Ak-pak işledim gözbebeklerimle

Edirne’nin, Kırşehir'in, Diyarbakır, Mardin’in

Kaderini çizdim tozlu tebeşirli ellerimle

Alilerin, Mehmetlerin, Nazlı ile  Ayşe’nin

***

Ben

 Bu köyün

Öğretmeniyim

Yaşattım tarihimi, milletimi, dirliğimi

Dini, inancı, ırkı ne olursa olsun hepsini

Al bayrağımın altında, öğrettim birliğimi.

 

Abdülkadir GÜLER

4 Nisan 1971 – Uluköy

----------------------------------------------------------------------

Not:

Bu şiir, öğretmen yazar İsmail Yılmaz Sunucu’ya

“ Şiirimizde Öğretmen- IV” adını taşıyan antolojide yayınlamak

üzere Uşak’a gönderilmişti.

 


 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..