Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Temmuz '11

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Ben de gökdelen dikmek istiyorum ve benim de gökdelenim için özel yollar yapılsın.

Ben de gökdelen dikmek istiyorum ve benim de gökdelenim için özel yollar yapılsın.
 

Böyle bir çirkinlik olamaz. Ucube buna denmeli. İstanbul'un ve elbet Türkiye'nin en feci binası. Neyden bahsediyorum? Elbet Zorlu binasından :( 

Eski Karayolları arsasına yapılan Zorlu binasının çıldırtmadığı bir kişi bile görmedim henüz. Enine, boyuna bir dev! Dünyada az bulunur. Sabah akşam oradan geçenlere fenalık geçirten bir çirkinlik ve sorumsuzluk örneği. 

Belediyede de binanın sahiplerinde de azıcık sorumluluk duygusu olmalı Istanbullulara karşı. Zorlu'dan birşey almam ben. Sizlere de öneririm... Oranın bir resmini koyayım bu yazıya dedim ama inşaatın iğrençliğini gösteren resimler ya da tescilli ya da kopyalanamıyor!!! Zorlu Center diye arayabilirsiniz Google Görseller'den. 

Zorlu binası için yapılmakta olduğunu sandığım yollar, tüneller, vb'lerle Levent/Etiler'e giriş otobana dönecek! Şu anda bir keşmekeş. Yakın zamana dek pek az trafiğin olduğu o sakin kavşak ve Levent'e giden sakin, araçsız cadde artık içler acısı. Garanti Bankası'nın sayısız servis aracı da cabası. Belediye bu büyük şirletlere, neden "servis arçalarınız için kendiniz yer yapın" demez!... Bizde herşey mantık dışı, akıl dışı. Vatandaşı düşünen yok. Ne için belediyeye geldiklerini biliyor olmalıyız aslında..... 

Zorlu ucubesinden geçerek artık mahvolmuş bir cadde ile İstanbul'un en güzel mahallelerinden biri olan Nisbetiye Mahallesi'ne yaklaşıyorsunuz... İlla o caddeden geçmek gerekiyor mahalleme gelmek için. O inşaatlar ve Garanti'nin servisleri ile dolu o cadde öldürüyor insanı. Kaçıp gideyim diyor insan da nereye! 

Dönelim tekrar Zorlu'nun şahane binasının oraya yapılan şehir içi otobanına. Ankara'da da olduğu gibi -demek parti farketmiyor- bunlar şehir içini otobana döndürmeye pek meraklı... Böylelikle 

1- Görsel kirlilik feci artıyor. 

2- Yayaya yürüyecek yol kalmıyor. 

3- Beton satanlar, yol yapanlar zengin oluyor. 

4- Sorumsuzca enine boyuna gökdelenler dikenlere bir de yollar tüneller yapılıp hibe edilerek bu insanlara/şirketlere 4 katlı binaların yanı başına onlarca katlı gökdelen dikme izni ayrıcalığı ve iltimasına ek olarak ikinci bir iltimas daha sunulmuş oluyor... Ben de gökdelen dikmek istiyorum ve benim de gökdelenim için özel yollar yapılsın. Hem de otoban gibi olsun! 

 
Toplam blog
: 71
: 1180
Kayıt tarihi
: 24.08.07
 
 

Çevremizdeki kalite(sizlik) ile ilgili yazılarım. Çevremizi kuşatan beton binalar, insanlar, iliş..