Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Haziran '09

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Ben evlenirsem...

Ben evlenirsem...
 

Dünyanın en önemli kadın sohbetlerinden biridir. İstemem yan cebime koy kıvamında başlayan “ben evlenirsem” konulu sohbetlerde kadınların daha kendine bir aday bile bulmadan nasıl evlilik hayalleri olduğuna şaşar kalırsınız.

Genlerinden mütevellit çocukluğundan beri kendini jüri önünde prenses ilan edebileceği tek gün için her kadının oldu bitti mutlaka evleneceği güne dair bir planı vardır aslında.

Daha çoğunluk henüz mevcutta bir ilişkisi olmayan, biraz da yaşı geçkince olan tiplerin düğün sezonunun açılması ile birlikte tetiklenen sohbetlerinde geçen cümleler dinleyene yeni çığır bile açabilir.

Ben evlenirsem, şöyle gelinlik giyeceğim. Taşı şöyle olacak, kuyruğu tepemden aşacak.
Saçımı şöyle yaptıracağım, başıma bunu kondurtacağım.
Ben evlenirsem böyle yerde düğün yapacağım, yemekte şunları sunacağım.
Kır düğünü çok romantik, otel çok otantik.
Şu müzikle dans edeceğim, olmadı orkestra getireceğim.
Davetiyem pullu olsun, şekerim ahu dutlu olsun.
Pastam şöyle olsun, içine dansöz konsun.
Balayında şuraya gideceğim, dönüşte nispet edeceğim.
Evimi şöyle döşeyeceğim, ortasına da tüy dikeceğim şeklinde sonu gelmez planlar muntazaman hazırlanmış adamın burnundan getirileceği günü bekler.

İnanmazsınız ama evlenirse doğuracağı çocuğun bile adı hazırdır bu kadınların da hasretle çiftleşeceği adamı bekler.

Kuaförlerin, cafelerin, pijama partilerinin en müstesna konusunun değerli sahipleri “ben evlenirsem”ciler, önce bir kocayı bulsanız da sonra plan yapsanız. Konuşuyorsun da havaya konuşuyorsun. Hani koca? Adam zaten bunca strateji planlamayı duysa gelmeden bir koşu geri dönecek. Adamları yarıştırdığın yetmiyor gibi daha muradına eremeden plan yarıştırıyorsun.

Plan bir de o kadar kusursuz ki dersin adamı bulduğu an bir saat içinde sanki hepimiz düğündeyiz. Çoktan dans pistinde seğirtmekteyiz.

İyi de planlar da hep aynı. Biriniz de bir değişik bir şey düşleyin be şekerim. Dergilerden, gazetelerden okuyup kendinize uyarladığınız zengin hayalleriniz çok da, ortada o kadar zengin koca yok. Bu kadar hayal kurmanın sonrası anca gönül yarası… Gelin ata binmiş ya nasip demiş. Önce kocayı bulalım, planları sonraya bırakalım. Her şey kendiliğinden olur, hem inanın öylesi daha değerli olur.

***

Bu arada ben evlenirsem; kimilerine kapak, kimilerine sürpriz olur, kimilerinin içi burulur. Bazıları üzülür, bazıları hasetlenir, bazıları sevinir.

Ben evlenirsem; kimsenin haberi olmaz. Ancak evlendikten sonra davetiye yerine, “ben evlendim” kartları ellerinde olur. ( yaratıcılık örneği 1)

Ben evlenirsem; düğün dernek olmaz, sevdiklerime bölüm bölüm evimde bütçeme uygun akşam davetleri olur. Misafir olan da eşek değil ya takısını yanında bulundurur. ( yaratıcılık örneği 2 )

Yazının bu bölümünde başlığa uygun olsun diye özneyi yerinde kullandım ama çocukların ismini henüz bulamadım.



 
Toplam blog
: 118
: 1607
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

Bir fikirden bir başka fikre, gerçeği bulana kadar bir halden başka bir hale geçip duruyorum. İncede..