Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ağustos '09

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Ben Güneşle 'Bugün' Doğdum

Ben Güneşle 'Bugün' Doğdum
 

İçimizdeki çocuk, bir denizdir...


(10 Ağustos "Gününün" ilk ışıklarına merhaba demek istedim)

Evet! İşte, "bugün"... Bugün, benim doğum günüm... Bugün "hayata" gözlerimi açtığımda kendimi yemyeşil bir bahçede buldum... İncecikten bir yel esiyordu doğduğum an... İçimde bir volkan köpürdü, yeniden... "Gözlerim", "güneş"i ilk gördüğüm için olacak; ona bakmaktan kamaşmıştı. Doğduğumdan seneler seneler önce ölen anneme sordum:
-"Şu an" nasıl doğdum? diye,
-Seni deniz getirdi, dedi...
-Kıyıya nasıl ulaştım?
-Deniz feneri yol gösterdi...
-Nasıl yaşayacağım şimdi?
-Rüzgâr ve güneş sana "elini uzatır"...
-Ya yorulur, su alırsam?
-İçindeki kayık sağlam, korkma kızım...
-Neden kıyıdayım ki ben?
-Seni çeken, "güneş yürekli"; hiç bitmez bu yolculuk, daima yürü...
-Nereye kadar gideceğim?
-Rüzgâra sor bunu...
-Ben, deniz kızı mıyım anne?
-"Sen yola çıktığın değil; vardığınsın!"; unutma!..
-Ya, neyim ben?
-İşte ben bunu, söyleyemem...
-Annee, yapma bunu banaa; beni yalnız bırakmaa...
-Asla yalnız kalmayacaksın... Yalnızca, güneşine sor; "yaşayan gizemi", kızım?
-Nasıl?..
...
Annemle sohbetime devam edemedim daha sonra... Sustum... Anladım ki susacağım, susayacağım daha bir vakit. Ve sustum, yine sustum... İçimdeki volkanın gürültüsünden sağır olmuştu kulaklarım sanki... "Bir zaman" sonra o gürültü, yavaş yavaş şefkatli bir sessizlik ipeği doladı ruhuma...
Sessizlikle beraber "dil"ime şu şarkı takıldı birden:"mavi nurdan bir ırmak, gölgede bir salıncak... "O şarkıyla söz verdim kendime: "Güneşe doğru yürüyeceğim, sonsuza dek..."
İşte bu salıncakla, ben hâlâ, bahçeyle deniz arasında gidip geliyorum; bitmeyecek özlemle. Bugün doğdum ben... Ve bugün, bir ömrün romanını yazdım;"tek gün"de...
Sağol anneciğim, var ol bana el veren güneş; romanımı yazdırdınız... Sormasın yaşımı kimseler; belki bir yaşındayım, belki bin... Adım ne mi? Onu da sormayın bana...

GÜNEŞ'E SORUN; O BİLİR YAŞIMI VE ADIMI... BEN YALNIZ ONUN, BİZİ YAŞATTIĞINI BİLİRİM...
İLK VE TEK ROMANIMI YAZDIĞIM İÇİN ÇOK MUTLUYUM... ADI: "BEN, GÜNEŞLE "BUGÜN" DOĞDUM!.."
Teşekkür ederim Anneciğim... Ve teşekkür ederim Güneş... Bir ömür içimi ısıtacaksınız, hiç şüphe etmeyin buna...

GÜL-Ü-CÜK'LER VE U-MUTTT'LAR HEP "BİZE" OLSUN: "BUGÜN-YARIN-DAİMA" ve kuşkusuz; "EZEL"den...

 
Toplam blog
: 191
: 769
Kayıt tarihi
: 21.07.09
 
 

“Yazı yazmak” bir Yürek Yolculuğudur. Okumak ve yazmak bana Edebiyat alanının kapılarını açtı… Ed..