Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ocak '09

 
Kategori
Dünya
 

Ben hala Gazze'deyim ama benim arkadaşlarım nerde?

Ben hala Gazze'deyim ama benim arkadaşlarım nerde?
 

Gazze de yaralı yürekler...


Gazze'de yapılan soykırımın (ki ben buna savaş vahşet ve başka bir şey diyemiyeceğim) sonuçları açıklanmış...

milliyet Gazetesinden aynen aktarıyorum

"İsrail’in 22 gün süren Gazze saldırılarında 437’si çocuk, 110’u kadın 123’ü yaşlı erkek, 14’ü tıp görevlisi, 4’ü gazeteci toplam 1330 Filistinlinin öldüğü, yaralanan 5450 kişiden de 1890’ının çocuklardan oluştuğu belirtildi

Uluslararası yardım ajansı Care International, İsrail’in “Dökme Kurşun” adlı operasyonundan kurtulan Gazzelilerinse insani yardım alamadığını ve çocukların büyük korku içinde olduklarını bildirdi. Care International’ın anketine göre, Gazzelilerin yüzde 89’u İsrail operasyonunun başladığı 27 Aralık’tan bu yana hiçbir insani yardım almadı. Ankete katılanların yüzde 95’i, çocukların çok büyük korku yaşadıklarını belirtirlerken, çocukların yüzde 62’sinde yataklarını ıslatma, yüzde 64’ünde yaygın zayıflık, yüzde 73’ünde sinir bozukluğu, yüzde 61’inde saldırganlıkta artış, yüzde 87’sinde uykusuzluk, yüzde 79’unda kâbus, yüzde 57’sinde ise başağrısı görüldüğü ortaya çıktı. "


Evet rakamlar yanlış olsun olmasın Gazze'de asıl hedef çocuklarmış... Amaç savaş amaç anlaşmazlık değil amaç hayalleri olmayan bir toplum bırakmakmış geriye... ölen 1.330 kişinin 437 'si çocuk... yani %32 si....

Nasıl bir anlayış ya da nasıl bir insan olmaktan çıkan bir davranıştır bu...

Daha oyuncaklarıyla oynaması gereken bu çocuklar savaşın en acı yüzüyle tanıştı... Geriye kalan çocuklar yaralı... Onların aynı oyunu oynadıkları arkadaşları öldü... Geriye kalan çocuklar birden büyüdü... Onların çocukluk duyguları ellerinden çalındı... Gazze'de çocuk masumluğu yok artık... Onların yüreklerinde acı...onların yüreklerinde birden bire büyümenin verdiği nefret var... Ve bu yaşlarda tanıştıkları siyah nasıl gri olur bilinmez... beyaz olma ihtimali ise yok denecek kadar az....

Bugün ülkemizde karne günü.... Sabah çocuklara bakarken o mutlulukla parlayan gözlerine... İlk önce Allah!a şükredip sonra da içiniz sızladı mı sizin de ?

 
Toplam blog
: 6
: 1155
Kayıt tarihi
: 22.07.08
 
 

Üniversitenin Muhasebe Finansman bölümünden mezun olsam da okuduğum ve sevdiğim yazılar ve şiirler i..