Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mayıs '12

 
Kategori
Şiir
 

Ben Mardin'im

Ben Mardin'im
 

Gecenin altın gerdanlığı MARDİN...


Sanat, edebiyat ve şiir ağırlıklı  dergiler edebiyat ( yazın ) dünyasında önemli bir yer tutar. Dergiler sanatçılar arasında tanışmayı, görüşmeyi ve hatta dostluğu sağlayan birer köprü gibidir. Bana gelen dergiler arasında DİZE adını taşıyan 4 sayfalık az yapraklı ama bir hayli sanat  ve kültür bağlamında sık ve yoğun olan bir dergidir bence. Dize İzmir’den gelip bana konuk oluyor. Bu dergiyi çıkaran Şair ve yazar arkadaşım Veysel Çolak’tır. Arkadaşım diyorum, çünkü Veysel Çolak, benimle aynı sınıfı birlikte paylaştığımız  Diyarbakır Eğitim Enstitüsü -Türkçe Bölümü'nü  ( 1973 – 1976 ) aynı okulda okuduğumuz okul arkadaşımdır. Aradan yaklaşık 36 yıl geçti. V. Çolak’ın sanat ve edebiyat dünyamızda önemli bir yol aldığını görüyor, bundan dolayı da gurur duyuyorum. Şu anda masamın üzerinde bulunan DİZE dergisinde okunmaya değer bulduğum sanat ve kültürle ilgili yazılar, denemeler ve şiirler vardır.

Dize’nin sayı 186, Nisan 2011 tarihli sayısında benim memleketimi anlatan Atilla YAŞRiN’İN  “Ben Mardin’im” başlıklı bir şiiri Mardin’in tüm yaşantısıyla ilgimi çekti. ( Dize sayı: 186, s. 3 )’te. Mardin mezopotamyanın ortasında birkaleüzerinde görkemiyle dik duran tarihibir şehirdir. Taklacı güvercinleri, çan sesi ezan sesiyle kucaklaşıyor, dört dilin ( Türkçe, Arapça, Kürtçe ve süryanice )'nin birlikte konuşulduğu, üç ayrı dine mensup, müslüman, Hiristiyan ve Yezidi ,hatta mecusi inancıyla   bütünleşen bir tarihi kent. Acı kahve  ( mırra ) siyle ünlü bir Güneydoğu şehri. Birlik ve beraberliğin sembolu, hoşgörünün yaşandığı bir yerdir MARDİN.

Şair Atilla YAŞRİN bunu anlatmaya çalışmıştır Mardin'i... Şairimizi kutluyorum. Şiirinde çalı,çırpı bulamazsınız, henüz yakası açılmamış som altından örülü sözcüklerle kaleme alınmıştır  bu şiirini, Ben Mardin'im...

Dize’nin bu sayısında, Veysel Çolak, Özkan Satılmış, Gülümser Çankaya, Özgür Balaban, Sabit Kemal Bayıldıran ve Cevahir Bedel’in şiir ve yazılarını da severek, benimseyerek okuduğumu burada belirtmek isterim. Sözümü “BEN MARDİN’İM” şiiriyle burada bağlamak istiyor ve DİZE’de ürünleri olanlara selam ve sevgiler, sağlıklı günler ve başarılar diliyorum.

ben mardinim mezopotamyanın orta yerinde

şahadet parmağı misali yükselirim göğe

ezan sesi çana selam durur, çan ezana

güvercinler kâh kiliseye, kâh cami avlusuna

melek tavus raks eder Müslüman, Hıristiyan

siyah ile yeşil cübbe yan yana

yezidi güneşine karşı Mecusi ateşi yanar

minaremde üç din yaşar

haç ile hilal aynı örste tava gelir

dil yerine gözler konuşur

önümde içilmeyi bekleyen zaman

mırra tadında bir an

posası çıkmış yıllar bana baston

yol geçiririm içimden

tek bağlantım, tek engelim

ben gecenin gerdanında mardinim.

Atilla YAŞRİN

Dize Sayı: 186.s.3, Nisan 2011- İzmir.

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..