Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Eylül '10

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Ben neden acıkıyorum?

Ben neden acıkıyorum?
 

Ben neden acikiyorum


Bir çok insan der ki: “Ben zayıflarımda bir türlü şu iştahimi kesemiyorum”. Bugün iştahınızı niye kesemediğinizin bir bölümünü anlatacağız. Glisemik indeks değeri yükse besinleri yerseniz asla iştahınızı kesemezsiniz.

Glisemik indeks değerine göre besinler
Glsemik indeks değeri yüksek besinler, mide tarafından çabucak hazmedilip, kan şekerinizi hızlı ve fazla miktarda yükseltir. Böylece, glisemik indeks değeri düşük besinlere oranla kana salınan insülin miktarı glisemik indeks değeri yüksek besinlerde daha fazladır.

Kana fazla miktarda salınan insülin; iştahı açar, yağ depolanmasını arttırır, daha çabuk
yaşlanmanızı sağlar, östrojen hormonu ve büyüme hormonunu etkileyerek basen büyüklüğü ve boy uzamaması gibi sonuçlar doğurur. Kanda, insülin hormonunun fazla miktarda seyretmesinin sayamayacağımız kadar vücudumuza zararı vardır.

Siz değerli üyelerimizden beslenmenizde sıklıkla glisemik indeks değeri düşük besinleri yemenizi istiyoruz. Böylelikle daha fazla tok durduğunuzu, sık-sık acıkmadığınızı ve kendinizi daha zinde, daha aktif ve daha dinç hissettiğinizi göreceksiniz. Glisemik indeks değeri arttıkça, besinlerin acıktırma oranı, vücudun yağ yapma oranı dolayısıyla kilo alma oranı hızla artar.

Glisemik İndex Değeri Yüksek Besinler

Çay Şekeri ve Şerbetle 138
Korn Fleks 119
Fırında Patates 107
Bal Kabağı 107
Mısır Cipsi 105
Patates Püresi 104
Bal Kabağı 104
Kraker 102
Beyaz Ekmek 100
Bisküvi 100
Meşrubatlar 99
Pancar 99
Pizza 89
Taze Kayısı 87
Yulaf Ekmeği 86
Beyaz Pirinç 81
Kuru Üzüm 80
Kepekli Pirinç 79
Yağsız Patlamış Mısır 79
Patates Cipsi 77
Kahvaltı Gevrekleri 77
Mısır Gevreği 77
Haşlama Patates 77
Muz 75
Portakal Suyu 74
Normal Çikolata 70
Kivi 70
Pastalar 70
Reçel 70

http://www.haberdiyet.com

Facebook uyeligi icin burayi tiklayin

 
Toplam blog
: 7
: 2359
Kayıt tarihi
: 23.08.10
 
 

Diyet uzmanıyım..