Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mart '08

 
Kategori
Şiir
 

Ben neyim

Ben neyim
 

Yine tutuk anlarımdan birindeyim şuan..Canım sıkkın ruhum rahatsız, kelimeler inatla çıkmıyor parmaklarımdan yazamıyorum hiç bişey ve böyle karasızlık ve tutsaklık anında çıkıverdi karşıma o güzel insan Mevlana hazretleri ve bana sadece onu paylaşamak düştü bu güzel şiirini sizlerle.....

BEN NEYİM?

Olduğum gibi kim görebilir beni,
ne rengim var benim ne nişanım.
Benimde bildiğim sırlar var, diyeceksin ama,
hem o sırlarım ben,
hem o sırları saklayan.


Bugün gönül ne vakit durulacak, bilmem.
Ama şu anda hiç kımıldamadan duranda benim,
yürüyüp giden de ben.


Ben bir denizim,
kendi varlığı içinde taşan,
uçsuz bucaksız,
alabildiğine geniş,
kıyısız, hür bir deniz.


İki dünya da yok oldu gitti bende.
Artık ne bu dünyadan sorsunlar beni,
ne o dünyadan.


Sen bizim tıpkımızsın, dedim, ey can!
Amma yaptın, dedi,
o da ne demek?
Şu gördüklerin hep ben'im.
Yoksa, dedim, sen o musun?
Hey, kendine gel, sus, dedi,
benim ne olduğum, dedi, dile gelmez.
Öyleyse, dedim, işte sana dilsiz, dudaksız konuşan biri,
yoklukta ayaksız yürümedeyim, gökteki ay gibi,
işte sana elsi ayaksız durmadan koşan biri.


Böyle koşup durmak, dedi bir ses, senin nene gerek.
bak bana, apaçık ortadayım da gene gizliyim.
Sen beni gör asıl beni!


Eşi bulunmaz bir gizli maden olmuşum;
eşi bulunmaz bir deniz olmuşum ben, tebrizli şems'i gördüm göreli.
Mevlana Celalettin Rumi

Büyük, ulu insanlar vardır.Çoktan toprağa karışmışlardır.Söyledikleri, yazdıkları, yaşadıkları hala canlıdır.Yüzyıllar geçsede her yaştan, dinden, cinsiyetten, ırktan, ülkeden insanın saygısını ve sevgisini kazanmaya devam eder.Hayat, biraz da böyle büyük, ulu insanlar var diye güzeldir.onlar bize eşsiz armağanlar sunarlar.işte bunlardan biride Mevlana Celalettin Rumi'dir.Yüzyıllar bin yıllar geçse de asla unutulmayacaklardan birisidir.Seni hiç unutmayacağız yüce insan......

 
Toplam blog
: 10
: 2626
Kayıt tarihi
: 07.02.08
 
 

13 sene önce de anne olmuştum ama daha 18 inde kucağımdaki bebeğin gerçek bir bebek olduğunun farkın..