Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Nisan '13

 
Kategori
Şiir
 

Ben sana lâyık biriyim

Ben sana lâyık biriyim
 

Sevgili vatandaşım beni tanı beni bil.


Sevgili ümmettaşım beni tanı, beni bil,
Çağdaş olan ne varsa sonunu gözetlerim.
Özgürlük, demokrasi bayatladı, onu sil,
İleri demokrasi anını gözetlerim.

Beraber yürüyelim Ortaçağ’a ileri!...
Kömür, nohut, makarna paylaşalım neleri.
Çok çocuk yap ortaya, öldürme bebeleri,
Sezaryen, kürtaj yok ha! Donunu gözetlerim.

Benimle birlik olan kurtuluşu bulacak,
Peşimden gelmeyenler Arasat’ta kalacak.
Tinerci gençler bile mazbut adam olacak,
Dindar gençlik yaratır dinini gözetlerim.

Tarafımda olana bulaşmaz hüzün, keder,
Karşıma çıkanlar da elbet oluyor heder.
Bana inanmayanın soyundan şüphe eder,
Tahlile gönderir de kanını gözetlerim.

Işık veren mumları yerim ben dürüm dürüm,
Aydınlık isteyeni yerde süründürürüm
Sevmediğim sanatın içine tükürürüm.
Sevdiğim şairlerin kinini gözetlerim.

Bayram falan dinlemem; sıkarım suyu, gazı,
Bana uyacak herkes, benden olacak razı.
İleri demokrasi, çekmez özgürlük nazı,
Nerde bir bayrak görsem yanını gözetlerim.
 
Sana lâyık biriyim, götürmeyi severim,
Yemeye alışkınım; helâl, haram geverim.
Öğretmen, doktor, polis, kim olursa döverim.
Emrime girmeyenin canını gözetlerim.

Rakı, bira sevmem ben, milli içkim ayrandır;
Değer verdiğim şeyler paradır, güçtür, şandır.
Batılı bilir beni, Orta Doğu hayrandır,
Her dostluğun ününü, ununu gözetlerim.

Kızla erkek yan yana gelirse kalp bozulur,
Aynı evde kalırsa ortalıkta söz olur.
Benim sözüm değerli, yandaşıma koz olur,
Bana inananların yönünü gözetlerim.

Biat etmeyenlerin kalesini yıkarım,
Paşa maşa dinlemem ümüğünü sıkarım.
Nevzat gibi ötenin çanına ot tıkarım,
Beşer beşer toplarım, onunu gözetlerim.

Halk Ozanı Karamanlı Nevzat

 
Toplam blog
: 396
: 128
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Karamanlı Nevzat, 1947 yılında Karaman'da doğdu. Babasının adı İbrahim, annesinin adı Seyyide'dir..