Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ağustos '11

 
Kategori
Futbol
 

Ben Temiz, Sen Kirli (Manzum Futbol Oyunu)

Ben Temiz, Sen Kirli (Manzum Futbol Oyunu)
 

I.
“Şike”den arınmışım, söylerim, “ben temizim” türküsü
Üstümde dursun, kalkmasın, başkasının “ak” örtüsü

Sen “arınmış”sın “sen temizsin” öyle mi
Örtüyü çekeyim de gör, öyle mi böyle mi

II.
Gel, “Ben temizim, sen kirlisin oyunu” oynayalım
Geçmişi, benim farklı rengimin torbasına koyalım

Bir rengimiz aynı, öbür rengimiz farklı, unutma sakın
Geçmişteki “dayı”lar, Hızır gibi yetişenler, acaba ne yakın


III.
Biz temiziz, temiz, duy da inanma, “leke”den uzağız biz
Geçmişi bırak bugüne bak, sizsiz yemek ne de olur leziz

Her “leke” çıkmaz ilaçla, öyle kalır ömür boyu
Uçarsa senin olmayan o “ak” örtü, kendine herkesin soyu


IV.
Senden önce doğmuştum ben, sonra oldun sen “büyük”
Geçmişim şereflidir benim, aynı zamanda höyük

Anladık, anladık, sen de “büyük”tün eskiden
Küçüldüğünü saklayamazsın bundan böyle kimseden


V.
Çoktandır özlerim özlerim o “ulu”lu “soy”lu günleri
Rahatımızı bozulur gibi oldu, imdada yetişti birileri

O “ulu”lar, “soy”lar tarihte kaldı tarihte, ama...
Sana her zaman verecektir bir el mama



VI.
Boşver geçmişi, “eski defterler”i karıştırma, yakamdan düş
Sevincim kursağımda kalmasın, gündüz bile görüyorum düş

Boşversem de ben, bil ki, ardında olanlar var
Bil ki, kurda teslim edilmez davar


VII.
Havadan geldi puanlar zor durumda, yutan yuttu
Dayımlarım vardı, oluyor da, milleti nasıl da uyuttu

Dolaplar çevrildi, olmayan gol oldu gol
Geçmişi unutsan da unutmaz her şeyi yazan google


VIII.
Eskiden suç değildi o ”şey”, rakibe yapardık pike
Dayılarımız vardı geride, bize kimse süremez leke

Biliyorum, üstünde var yıllardır şeffaf bir pike
Tarihidir, tarihidir, tarihidir senin bu öfke



IX.
Aldığımız her puanda var alın terim
Bulursam, bizim olmayanı da afiyetle yerim

Al hepsini senin olsun, benimkini de yaz senin “hane”ye
Bulduğu ye, ama bozulmasın karnın, bil ki, her “şey” bir hikaye


X.
Ben susuyorum, yeni rengim konuşuyor: beyaz
Kara yel bizden yana esmez, seni yakalar ayaz

Bağır sesin çok çıksın, sansınlar seni temiz, içindekini de et ihbar
Ey acemiler, fırsatçılar, anlaşılan, geniş sandığın yer dar



XI.
Bizim deniz başkadır, balığın en küçüğü bizde
aklık paklık, dayanışma... en büyüğü ikimizde

Bilmez olur muyuz sizdedir balığın en küçüğü
Sizi gidi gidiler, biliriz, ikiniz büyüklerin en küçüğü



(On İkinci Adam)

Aşık Veysel, demiş ki: “Dostlar beni hatırlasın”
Bu adı almışlar, ad yapmışlar şiir kitabına
Biz de deriz ki: Bu, bir “mizah”tır, sadece dostlar alınmasın
“Ben Temiz, Sen Kirli” Blog’a düşmüş, sığmamış kabına




TURGUT ÇELİK/ Mersin (Geçici olarak İstanbul)

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..