Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '15

 
Kategori
Sivil Toplum
 

Bencil bireyden bencil topluma

Sırrı-i Sekati Hazretlerine:
 
- “Ya şeyh, sizin hiç hatanız olmadı mı?” diye sordular.
- “Kardeşlerim, bir hata işledim ki ateşi otuz yıldır yüreğimi
yakmaktadır. Hatırladığımda kalbim duracak gibi oluyor” dedi.
Müslümanlar merak ettiler:
“O hata ne idi?”
- “Otuz yıl önce Bağdatta büyük bir yangın çıktı.
Benim dükkanımın da bulunduğu büyük bir çarşı yandı.
O sırada ben orada değildim.
Bana bütün komşuların dükkanının yandığını, benimkine bir şey
olmadığını haber verdiler. Sevindim, “Elhamdülillah” diyerek Rabbime
hamdettim.
Fakat hemen aklıma diğer Müslümanları bırakıp sadece kendimi
düşündüğüm geldi ve çok utandım.
Derhal tövbe istiğfar ettim.
Kefaret olarak dükkanımdaki bütün malları fakirlere dağıttım.
Lakin otuz yıldır, o bir anlık bencilliğim kalbimden hiç çıkmadı,
ateşi beni hep yaktı” dedi.
Bakın günümüzde, etrafımızda siyasetçisi, esnafı, tüccarı, hatta ve
hatta kanaat önderi, cemaat liderleri bile BEN diyor başka bir şey
demiyor.
Oylar bana, paralar bana, yardımlar bana hepsi bana
Yani toplum olarak benim işim görülsün diğerlerinin canı cehenneme
duruma düştük.
O yüzden gerginiz o yüzden bir birimize tahammül edemiyoruz.
O yüzden bizi yönetenler bu hırsları ile bize kötü örnek oluyor.
Bir araya gelmek şöyle dursun, karşılaştıklarında birbirlerine selam
dahi vermiyorlar.
Onların bu davranışları, çocuklarımıza gençlerimize kötü örnek oluyor.
Açıktan söylenen yalanlar, dolanlar iftiralar güven duygusu bırakmıyor.
Rabbim bu mübarek Muharrem Ayında başta kendim olmak üzere;
Egoizm batağına saplanmış milletimize selamet versin.
Dualardaki yakarışları ve merhamet taleplerini yüreğimize yerleştirsin.
Oruçlu iken sahip olduğumuz şefkati halimizi daim etsin...
 
http://www.gaziantep27.net/Yazar-bencil-bireyden-bencil-topluma-dogru...-459143.html
 
Toplam blog
: 2
: 72
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Gaziantep'teyaşıyorum. Kamu Çalışanıyım. Anadolu Üniversitesi Kamu Yönetimi Mezunuyum. Türkiye Ka..