Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mart '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Beni bu güzel havalar mahvetti.

Beni bu güzel havalar mahvetti.
 

Orhan Veli Kanık güzel havaların şiirini yazmış, ani ve isabetsiz kararlarını güzel havalarda aldığını ifade etmiş, ne kadar güzel anlatmış şiirinde. İlkbahar geldi ama hoş gelmedi belki de insanlar için, herkes hastalıktan kırılıyor, kiminle konuşsam rahatsız,” Vücudumuz lime lime, kaslarımız, kemiklerimiz birbirinden ayrılmak istiyor” diyorlar.

Bahar gelince doğa depreşir de insan vücudu depreşmez mi? İnsan vücudu da ayarını şaşırıyor, belki de zihin ayarı da şaşıyor.

Ne yapmalı acaba? Bence yaşamımızla ilgili alacağımız ani, isabetsiz kararları ertelemeli veya isabetsiz kararları almamalı. Vücudu yavaşlatmalı, işleri sakin ve aralıklı yapmalı. Bir anda işlerin hepsini halledeceğiz diye kendimize fazla yüklenmemeli. İş yaşamında bu mümkün olmayabilir ama ev yaşamında uygulayabiliriz. Ev turşusu, ev yoğurdu, evde yapılmış zeytin, tuzlu ayran, sıcak limonlu içecekler ve çorbalar içebiliriz. Yediğimiz yemeklerin miktarını azaltmamalıyız. En önemlisi bol su içmelisiniz ve uykusuz kalmamalısınız.

Güneşli havada sıkı giyinerek kısa yürüyüşler yapabiliriz ve ruhsal gücümüzü yüksek tutabilmek için her şeyi kafamıza takmamalıyız.  İnsanların yaptığı terbiyesizliği, aymazlığı onların negatif kişiliği olduğunu düşünüp, sizin bir şey yapamayacağınızı, değiştiremeyeceğinizi düşünerek işe olumlu yönden bakmalısınız.

Bu aralar ben de hasta olmakla, olmamak arasında gidip geliyorum ama yine de günlük rutin işlerimi aksatmıyorum bu yazdıklarımı uygulayarak. Karışık kış turşusu yapmıştım, onun suyunu içtiğim ve turşuyu yediğim zaman kendimi daha iyi hissediyorum ve hastalıktan yatağa düşmüyorum. Kış turşusu tarifini Milliyet Blog sayfamda veya Milliyet.com.tr, Pembe Nar, yemek köşesinde bulabilirsiniz. Gerçekten çok faydasını göreceksiniz.

Güzel havalara aldanmayın

Sağlıklı ve mutlu günler diliyorum, güzel havalar şiirini aşağıda okuyabilirsiniz.

Güzel havalar

Beni bu güzel havalar mahvetti,

Böyle havada istifa ettim

Evkaftaki memuriyetimden.

Tütüne böyle havada alıştım,

Böyle havada aşık oldum;

Eve ekmekle tuz götürmeyi

Böyle havalarda unuttum;

Şiir yazma hastalığım

Hep böyle havalarda nüksetti;

Beni bu güzel havalar mahvetti.

Orhan Veli Kanık

 

 
Toplam blog
: 627
: 3456
Kayıt tarihi
: 11.06.11
 
 

Kendi halinde yaşayan doğa tutkunu, sıradan bir vatandaş. İnsanların dış güzelliğine değil iç güz..