Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Kasım '08

 
Kategori
Elektronik
 

Benim için küçük insanlık için büyük bir adım...

Benim için küçük insanlık için büyük bir adım...
 

kaynak:elektronikhobi.com


Merhabalar,

Küçük adımdan kastım, dünyayı değiştiren o küçük, sevimlibelkide bir o kadar ürkütücü mikrodenetleyiciler. Bizim zeka küplerimiz!

Biraz mikroişlemciler konusuna değinmek istiyorum. Elektronik üzerineçalışanlar mutlaka duymuşlardır, yada bence duymaları zorunludur, eğer hala elektronik üzerine çalışacaklarsa!

Mikrodenetleyiciler nedir? Öncelikle buna bir cevap bulalım bence, belkide soruyu biraz dahazorlaştırıp; bildiğimiz duyduğumuz mikroişlemcilerden ne farkları var, aynı işi görmüyorlar mı?

"Mikrodenetleyiciler nedir?", sorusuna yanıt olarak genellikle onları beynimiz gibi düşünün derler, ben bu tanıma pek katılmıyorum, katılamıyorum.Çünkü mikrodenetleyiciler beynimiz gibi binlerce belkide milyonlarca şey için tasarlanmamışlardır.

Onları bir çiçek gibi düşünebiliriz, çiçek ne yapar? Sabah olur yüzünü güneşe döner, akşam olur boynunu büker, sabah fotosentez, akşam ise solunum yapar.Yaptığı iş tektir ve ömrü boyunca bunu tekrarlar.Mikroişlemcilerde böyledir, biz onu bir görev ile görevlendiririz ve o da o görevi yapar.Beyin gibi muhteşem bir şaheser yerine konulamaz çünkü beyinde parçalara ayrılmıştır, -fazla biyolojikyanına girmeyeceğim- hepimiz sağ ve sol lobları duymuşuzdur, farklı işler yapan parçalar, eğer mikroişlemcileri birleştirir aralarında bir iletişim sağlarsak o zaman onlar bizim "akıl küplerimiz" olurlar.

Bu kadar lafı uzattıktan sonra mikroişlemciler ile aralarındaki farka gelelim, aralarındaki fark mikrodenetleyicilerin daha sonradan ortaya çıkması ve yukarıda anlattığımız olayı yapmak için, işleri biraz daha kolaylaştırmak amacıyla üretilmişlerdir.

Genel olarak bir parça halindedirler ve belirtilen bacaklarına enerji uygularsınız ve çalışır, nerdeyse bu kadar basittir.
Bir dahaki blog girdimde bu ufak "şey" 'lere daha yakından bakmaya çalışacağım.Nedir? ne değildir? görmeye çalışacağız.

Bol "akıl küplü" günler dileğiyle..

 
Toplam blog
: 12
: 709
Kayıt tarihi
: 30.05.07
 
 

Ankara'da yaşıyorum. Çok okuyorum, biraz da yazmaya çalışıyorum. Sanatın neredeyse her dalına tutkum..