Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Temmuz '07

 
Kategori
Dünya
 

Berdele bir can daha...

Berdele bir can daha...
 

Ağabeyine kaçan kıza karşılık diğer ailenin oğlu Muttalip A.'ya (17) 'Berdel' usulü zorla verilen S.G. (13), polise sığındı. Diyarbakırlı bir ailenin çocuğu olan S.G., Eminönü Çocuk Büro Amirliği'ne verdiği ifadede beş ay boyunca defalarca tecavüze uğradığını ve dövüldüğünü öne sürdü.

Ailem önce reddetti. Ama bizi tehdit edip 'Töremizdir, vereceksiniz' deyince ailem beni vermek zorunda kaldı. Aileler arasında imam nikâhı kıyıldı. Muttalip A.'ya onu istemediğimi söyledim. Ama bana zorla sahip oldu."

Evet bunları söyleyen;

Henüz 13 yaşında, yaşıtları okuluna giderken sokakta oynarken gezmelere giderken çocukluğunu yaşarken o 17 yaşında '' çocukla '' berdel usulü evlenmek zorunda.

Hayatının en güzel çağında hayatını bilmediği anlamadığı bir töre yüzünden bir başkasının hayatına adamak zorunda. Ne söyleyebilirsin acaba kime haykırıcaksın derdini kime anlatmaya çalışıcaksın, başında bekleyen namus bekçilerinemi töre deyip rasgele cana kıyanlaramı yada bu rezilliğe yıllardır ses çıkarmayanlaramı?...
13 yaşında abisine kaçan kızın ailesinden kızın erkek kardeşine 35 bin YTL karşılığı veriliyor bu kız. Yani bütün bir ömrünü en güzel çağını 35 bin ytl ye satıyorlar. Sonra oturup namusumuz temizlendi diyip rahat bir nefes alıyorlar.

5 ay boyunca hayatını birleştirmek istemediği için tecavüze maruz kalıyor. Türlü işkenceler görüyor dayak atılıyor bağırılıyor sövülüyor ve daha neler.

Peki ne yapıcaz ne yapılabilir yada birileri birşey yapmak istiyormu vaktini biraz ayırıp bu çok büyük ayıba bu rezilliğe dur diyebilirmi.

Kimin ne yapacağını bilmiyorum ama işte bir hayat böyle mahvedilir bir hayatın ışığı böyle söner biter gider bütün umutların, bitti hayallerin kimbilir belki canına bile kıyacaklar ama zaten daha önceden hayatına kıydılar...

Biz berdele bir can daha vermek istemiyoruz, bu çocuklarımızın hayatlarının bitmesini istemiyoruz sesimizi duymasanız bile bu saatten sonra sizlerin vicdanlarınıza bırakıyoruz.

Çünkü siz hayatınızı yaşarken bir hayat bitiriyorsunuz.

 
Toplam blog
: 16
: 1127
Kayıt tarihi
: 26.01.07
 
 

Merhabalar! Ben Ebru. 1988 doğumluyum. Kastamonuluyum. İstanbul'da oturuyorum. Açık öğretım bankacıl..